Steyr

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Steyr | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1915 | alapító = Hans Ledwinka | megszűnt = | székhely = | jelmondat = |…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Steyr
| név = Steyr
-
| logo =  
+
| logo = [[Fájl:Steyr_logo.png]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1915
| alapítva = 1915
| alapító = [[Hans Ledwinka]]
| alapító = [[Hans Ledwinka]]
-
| megszűnt =
+
| megszűnt = 1978
-
| székhely =  
+
| székhely = Steyr, Ausztria
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
15. sor: 15. sor:
== Veterán Steyr márkatörténet ==
== Veterán Steyr márkatörténet ==
-
Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[Dr. Ferdinand Porsche|Ferdinand Porsche]] érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott.
+
Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[Ferdinand Porsche|Dr. Ferdinand Porsche]] érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az [[Austro-Daimler|Austro-Daimlerrek]], így jött létre a [[Steyr-Daimler-Puch]], mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott.
-
 
+
-
A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.
+
-
 
+
 +
A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt [[Fiat]]-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.
== Veterán Steyr autók ==
== Veterán Steyr autók ==
 +
 +
* [[Steyr Type 30]] (n.a.-n.a.)
 +
* [[Steyr Type 40]] (n.a.-n.a.)
== Kapcsolódó Steyr hivatkozások ==
== Kapcsolódó Steyr hivatkozások ==
 +
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Ausztria]]
[[Kategória:Ausztria]]

A lap 2010. június 29., 09:13-kori változata

Steyr
Steyr logo.png
Alapítva1915
AlapítóHans Ledwinka
Megszűnt1978
SzékhelySteyr, Ausztria


Veterán Steyr márkatörténet

Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák Steyr az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként Dr. Ferdinand Porsche érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott.

A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.


Veterán Steyr autók


Kapcsolódó Steyr hivatkozások