Steyr
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Steyr | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1915 | alapító = Hans Ledwinka | megszűnt = | székhely = | jelmondat = |…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Steyr | | név = Steyr | ||
- | | logo = | + | | logo = [[Fájl:Steyr_logo.png]] |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1915 | | alapítva = 1915 | ||
| alapító = [[Hans Ledwinka]] | | alapító = [[Hans Ledwinka]] | ||
- | | megszűnt = | + | | megszűnt = 1978 |
- | | székhely = | + | | székhely = Steyr, Ausztria |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán Steyr márkatörténet == | == Veterán Steyr márkatörténet == | ||
- | Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[ | + | Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[Ferdinand Porsche|Dr. Ferdinand Porsche]] érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az [[Austro-Daimler|Austro-Daimlerrek]], így jött létre a [[Steyr-Daimler-Puch]], mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott. |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
+ | A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt [[Fiat]]-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették. | ||
== Veterán Steyr autók == | == Veterán Steyr autók == | ||
+ | |||
+ | * [[Steyr Type 30]] (n.a.-n.a.) | ||
+ | * [[Steyr Type 40]] (n.a.-n.a.) | ||
== Kapcsolódó Steyr hivatkozások == | == Kapcsolódó Steyr hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Ausztria]] | [[Kategória:Ausztria]] |
A lap 2010. június 29., 09:13-kori változata
Steyr | |
Alapítva | 1915 |
Alapító | Hans Ledwinka |
Megszűnt | 1978 |
Székhely | Steyr, Ausztria |
Veterán Steyr márkatörténet
Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák Steyr az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként Dr. Ferdinand Porsche érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott.
A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.
Veterán Steyr autók
- Steyr Type 30 (n.a.-n.a.)
- Steyr Type 40 (n.a.-n.a.)