Saab 92

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(Egy közbeeső változat nincs mutatva)
38. sor: 38. sor:
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is.
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is.
-
A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez.
+
A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. A kis teljesítményhez képest viszonylag nagy csúcssebesség a gépkocsi kis súlyának, nem utolsó sorban pedig még a napjainkban is tiszteletet parancsoló, mindössze 0,3-as légellenállsi együtthatónak volt köszönhető. A gondos tervezésnek köszönhetően ugyanakkor a dizájn nem ment a biztonság rovására, a karosszéria kellően merev volt, mely megalapozta a márka biztonságos imázsát.
1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
-
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a [[Saab 93]] váltott fel.
+
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a [[Saab 93]] váltott fel.
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások ==
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások ==
 +
* [http://www.saabhistory.com/category/92/ Hivatalos Saab történeti weboldal (angol)]
* [http://www.saabhistory.com/category/92/ Hivatalos Saab történeti weboldal (angol)]
* [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)]
* [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)]
52. sor: 53. sor:
[[Kategória:Autótípus]]
[[Kategória:Autótípus]]
-
<meta name="keywords" content="Saab 92, veterán Saab 92,oldtimer Saab 92"></meta>  
+
<meta name="keywords" content="Saab 92, veterán, oldtimer"></meta>  
-
<meta name="description" content="Saab 92 - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>
+
<meta name="description" content="Saab 92 történet, Saab 92 típustörténet, Saab 92 technikai paraméterek. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. "></meta>

A lap jelenlegi, 2010. november 15., 16:52-kori változata

Saab 92
Saab-92.jpg
Gyártási adatok
GyártóSaab
Gyártás éve1949-1956
Modellvariánsok2 ajtós, 4 üléses
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3950 mm
Szélesség1620 mm
Magasság1450 mm
Tömeg805 kg
Tengelytáv2470 mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motor764 cm3
Felépítéskéthengeres
Váltó3 sebességes manuális
Teljesítmény25LE (28LE)
Max. sebesség105

Kapcsolódó modellek
Saab 93




Saab 92 típusleírás

Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül Saab 92 név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. A kis teljesítményhez képest viszonylag nagy csúcssebesség a gépkocsi kis súlyának, nem utolsó sorban pedig még a napjainkban is tiszteletet parancsoló, mindössze 0,3-as légellenállsi együtthatónak volt köszönhető. A gondos tervezésnek köszönhetően ugyanakkor a dizájn nem ment a biztonság rovására, a karosszéria kellően merev volt, mely megalapozta a márka biztonságos imázsát.

1953-ban jött ki a Saab 92B változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.

Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a Saab 93 váltott fel.


Kapcsolódó webcímek, hivatkozások