Saab 92
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(3 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Saab 92 | | név = Saab 92 | ||
- | | kép = | + | | kép = Saab-92.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = 250px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = |
| gyártó = [[Saab]] | | gyártó = [[Saab]] | ||
| gyártás helye = | | gyártás helye = | ||
9. sor: | 9. sor: | ||
| darabszám = <!-- teljes darabszám --> | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
- | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | + | | modellvariánsok = 2 ajtós, 4 üléses<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> |
| kategória = | | kategória = | ||
| tervező = | | tervező = | ||
38. sor: | 38. sor: | ||
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. | Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. | ||
- | A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. | + | A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. A kis teljesítményhez képest viszonylag nagy csúcssebesség a gépkocsi kis súlyának, nem utolsó sorban pedig még a napjainkban is tiszteletet parancsoló, mindössze 0,3-as légellenállsi együtthatónak volt köszönhető. A gondos tervezésnek köszönhetően ugyanakkor a dizájn nem ment a biztonság rovására, a karosszéria kellően merev volt, mely megalapozta a márka biztonságos imázsát. |
1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes. | 1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes. | ||
- | Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet | + | Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a [[Saab 93]] váltott fel. |
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások == | == Kapcsolódó webcímek, hivatkozások == | ||
+ | |||
* [http://www.saabhistory.com/category/92/ Hivatalos Saab történeti weboldal (angol)] | * [http://www.saabhistory.com/category/92/ Hivatalos Saab történeti weboldal (angol)] | ||
* [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)] | * [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)] | ||
52. sor: | 53. sor: | ||
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] | ||
- | <meta name="keywords" content="Saab 92, veterán | + | <meta name="keywords" content="Saab 92, veterán, oldtimer"></meta> |
- | <meta name="description" content="Saab 92 | + | <meta name="description" content="Saab 92 történet, Saab 92 típustörténet, Saab 92 technikai paraméterek. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. "></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. november 15., 16:52-kori változata
Saab 92 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Saab |
Gyártás éve | 1949-1956 |
Modellvariánsok | 2 ajtós, 4 üléses |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3950 mm |
Szélesség | 1620 mm |
Magasság | 1450 mm |
Tömeg | 805 kg |
Tengelytáv | 2470 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 764 cm3 |
Felépítés | kéthengeres |
Váltó | 3 sebességes manuális |
Teljesítmény | 25LE (28LE) |
Max. sebesség | 105 |
Kapcsolódó modellek | |
Saab 93 |
Saab 92 típusleírás
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül Saab 92 név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. A kis teljesítményhez képest viszonylag nagy csúcssebesség a gépkocsi kis súlyának, nem utolsó sorban pedig még a napjainkban is tiszteletet parancsoló, mindössze 0,3-as légellenállsi együtthatónak volt köszönhető. A gondos tervezésnek köszönhetően ugyanakkor a dizájn nem ment a biztonság rovására, a karosszéria kellően merev volt, mely megalapozta a márka biztonságos imázsát.
1953-ban jött ki a Saab 92B változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a Saab 93 váltott fel.
Kapcsolódó webcímek, hivatkozások