Saab 92
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
13. sor: | 13. sor: | ||
| tervező = | | tervező = | ||
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
- | | hossz = | + | | hossz = 3950 mm |
- | | szélesség = | + | | szélesség = 1620 mm |
- | | magasság = | + | | magasság = 1450 mm |
- | | tömeg = | + | | tömeg = 805 kg |
| alváz = | | alváz = | ||
- | | tengelytáv = | + | | tengelytáv = 2470 mm |
- | | üzemanyag = | + | | üzemanyag = benzin |
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = | + | | motor = 764 cm3 |
- | | felépítés = | + | | felépítés = kéthengeres |
- | | váltó = | + | | váltó = 3 sebességes manuális |
- | | teljesítmény = | + | | teljesítmény = 25LE (28LE) |
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 105 |
- | | kapcsolódó modellek = | + | | kapcsolódó modellek = [[Saab 93]] |
}} | }} | ||
A lap 2010. szeptember 17., 12:25-kori változata
Saab 92 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Saab |
Gyártás éve | 1949-1956 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3950 mm |
Szélesség | 1620 mm |
Magasság | 1450 mm |
Tömeg | 805 kg |
Tengelytáv | 2470 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 764 cm3 |
Felépítés | kéthengeres |
Váltó | 3 sebességes manuális |
Teljesítmény | 25LE (28LE) |
Max. sebesség | 105 |
Kapcsolódó modellek | |
Saab 93 |
Saab 92 típusleírás
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül Saab 92 név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez.
1953-ban jött ki a Saab 92B változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a Saab 93 váltott fel.
Kapcsolódó webcímek, hivatkozások