Saab 92

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Saab 92 | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Saab | gyártás helye = | év = 1949-1956<!-- tól-ig --> | darabszám = <!-- telje…”)
36. sor: 36. sor:
== Saab 92 típusleírás ==
== Saab 92 típusleírás ==
 +
 +
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is.
 +
A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez.
 +
 +
1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
 +
 +
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a [[Saab 93]] váltott fel.
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások ==
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)]
 +
[[Kategória:Autótípus]]
[[Kategória:Autótípus]]

A lap 2010. szeptember 17., 12:21-kori változata

Saab 92
Gyártási adatok
GyártóSaab
Gyártás éve1949-1956




Saab 92 típusleírás

Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül Saab 92 név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez.

1953-ban jött ki a Saab 92B változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.

Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a Saab 93 váltott fel.


Kapcsolódó webcímek, hivatkozások