Saab 92
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Saab 92 | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Saab | gyártás helye = | év = 1949-1956<!-- tól-ig --> | darabszám = <!-- telje…”) |
|||
36. sor: | 36. sor: | ||
== Saab 92 típusleírás == | == Saab 92 típusleírás == | ||
+ | |||
+ | Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül '''Saab 92''' név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. | ||
+ | A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez. | ||
+ | |||
+ | 1953-ban jött ki a '''Saab 92B''' változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes. | ||
+ | |||
+ | Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a [[Saab 93]] váltott fel. | ||
== Kapcsolódó webcímek, hivatkozások == | == Kapcsolódó webcímek, hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.saabmuseum.com/92/ Saab 92 történelem (angol)] | ||
+ | |||
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] |
A lap 2010. szeptember 17., 12:21-kori változata
Saab 92 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Saab |
Gyártás éve | 1949-1956 |
Saab 92 típusleírás
Mit tehet egy repülőgépgyártó a II. világháború után? Hát persze, hogy autógyártásba kezd. Így született meg Saab 92001-es kódnevű modell 1947-ben, mely végül Saab 92 név alatt 1950-ben került a piacra ( a gyártás 1949 decemberében indult el). A sajtó képviselői persze el voltak ájulva, nem is csoda, hiszen a Saab 92 egyedi formavilága magán hordozta a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatokat, mely nem pusztán az akkori hagyományokkal teljesen szakító, áramvonalas külsőre volt igaz, de a pilótafülkék elrendezésére hasonlító belső térre is. A korai modellek a british racing green-hez hasonló sötétzöld színt kaptak. A karosszéria mozgatásáról a kezdetekben egy keresztben beépített kéthengeres, vízhűtéses 764 cm3-es motor gondoskodott, melynek 25 lóereje elegendő volt a 105 km/h-s sebesség eléréséhez.
1953-ban jött ki a Saab 92B változat, mely többféle színben (fekete, zöld, szürke, kék), nagyobb szélvédővel és csomagtérrel rendelkezett. Egy évvel később a Solex 32BI karburátornak köszönhetően a motor is jobban húzta a karosszériát, már 28 lóerő leadására volt képes.
Összesen mintegy 20 ezer Saab 92 készült, melyet a palettában a Saab 93 váltott fel.
Kapcsolódó webcímek, hivatkozások