Rover
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Veterán Rover márkatörténet: jav) |
a (banners) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
{| | {| | ||
|-bgcolor="Ivory" | |-bgcolor="Ivory" | ||
- | |{{Márka | + | |[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] |
+ | {{Márka | ||
| név = Rover | | név = Rover | ||
| logo = Rover_logo.jpg | | logo = Rover_logo.jpg | ||
26. sor: | 27. sor: | ||
A 80-as években a Rover a [[Honda]]val szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a [[BMW]] tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a [[Ford]]nak. | A 80-as években a Rover a [[Honda]]val szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a [[BMW]] tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a [[Ford]]nak. | ||
- | |||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Veterán Rover autók == | == Veterán Rover autók == | ||
A motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta. | A motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta. | ||
120. sor: | 121. sor: | ||
* [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991) | * [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991) | ||
* [[Rover Range Rover]] (1970-1986) | * [[Rover Range Rover]] (1970-1986) | ||
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
== Veterán Rover motorok == | == Veterán Rover motorok == | ||
[[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-ben alapított cég, már már 1884-től épített kerékpárokat. Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt. | [[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-ben alapított cég, már már 1884-től épített kerékpárokat. Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt. | ||
130. sor: | 131. sor: | ||
1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült. | 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült. | ||
[[Fájl:1911-rover3_5HP.jpg|720px|center]] | [[Fájl:1911-rover3_5HP.jpg|720px|center]] | ||
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
== Kapcsolódó Rover hivatkozások == | == Kapcsolódó Rover hivatkozások == | ||
|} | |} |
A lap 2013. január 2., 22:19-kori változata
Veterán Rover márkatörténetKerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg. A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára. A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt. A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média. A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak. Veterán Rover autókA motorkerékpár gyártás 1902-es beindítását követően, hamarosan (1904) megjelentek a Rover első gépkocsijai is, melyek egyszerű és könnyű felépítéssel készültek. A gyártóbázis 1904 és 1912 között 4 féle modellt fejlesztett ki és a 12-es típust egészen 1923-ig gyártotta. A két világháború között számos új modell és változat jelent meg, melyek közül sokat, egészen 1947-ig gyártottak. Az 1950-es, 1960-as évek sok tekintetben a fénykorát jelentették a Rover márkának, mind a kiváló Land Rover terepjárók világszerte ismert képességeivel és elterjedtségével, mind a személyautók gyártása terén elért sikereivel, melyet két ízben is az Év Autója díj odaítélésével honorált a nemzetközi bizottság, a Rover 2000 és a Rover 3500 típusoknál. A Párizs-Dakar rallyn a Range Roverek kétszer is az első helyen végezve (1979, 1981), tovább öregbítették a márka hírnevét. I. világháború előtt oldtimer Rover modellek
I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek
II. világháború utáni oldtimer Rover modellekP3-as sorozat
P4-es sorozat
P5-s sorozat
P6-os sorozat
Veterán Rover motorokA Coventry-ben alapított cég, már már 1884-től épített kerékpárokat. Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt.Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is. A háború alatt a cég a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt. 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült. Kapcsolódó Rover hivatkozások |