Rover

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (javítás)
(Veterán Rover motorok: motorcycle cikk)
119. sor: 119. sor:
== Veterán Rover motorok ==
== Veterán Rover motorok ==
-
'''''Fordítás alatt!!!'''''
+
[[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-ben alapított cég, már  már 1884-től épített kerékpárokat. Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő  a  motorizáció fejlesztésében rejlik.  Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt.
-
[[Fájl:Rover_motologo.jpg|left|frame|'''Rover Imperial''']]A Coventry-alapú cég épített kerékpár már 1884-ben, és annak alapítója, John Starley, kellett az előrelátás, hogy értékelje egy sor Peugeot motorkerékpárok 1899-ben. Starley halt meg 1901-ben, és követte ügyvezető igazgató Harry Smith, aki folyamatos fejlődése és bemutatták a cég első motorkerékpár novemberben 1902 a Rover Imperial.
+
-
Előtt az első világháború Rover épült hagyományos gyémánt keretes használó gépek 496cc 85x88mm sidevalve motorok saját design, gazdagodik a háború után Rover 248cc és 348cc OHV motorok és a JAP motorokat, beleértve a 676cc V-Twin.
+
-
A Nagy Háború a cég szállított motorkerékpárok a hadsereg Nagy-Britannia és Oroszország. Ezt követően a termelés motorkerékpár a második helyre került az autó, és 1924-ben a gyártás az összes kétkerekű megszűnt. 1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.
+
Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is.
 +
 
 +
A háború alatt a cég a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt.  
 +
 
 +
1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.
[[Fájl:1911-rover3_5HP.jpg|720px|center]]
[[Fájl:1911-rover3_5HP.jpg|720px|center]]

A lap 2013. január 2., 21:44-kori változata

Rover
Rover logo.jpg
Alapítva1903 (1885)
AlapítóStarley & Sutton Co. (John Kemp Starley és William Sutton)
Megszűnt1925 (bicikli és motorgyártás), 2005 (autógyártás)
SzékhelyAnglia
A(z) Rover weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Rover márkatörténet

Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.

A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.

Rover Tourer - 1905

A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.

A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média.

A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak.

Veterán Rover autók

I. világháború előtt oldtimer Rover modellek

I. és II. világháború közti oldtimer Rover modellek

II. világháború utáni oldtimer Rover modellek

P3-as sorozat

P4-es sorozat

P5-s sorozat

P6-os sorozat

Veterán Rover motorok

Rover Imperial
A Coventry-ben alapított cég, már már 1884-től épített kerékpárokat. Alapítója, John Starley előre látta, hogy a jövő a motorizáció fejlesztésében rejlik. Ezért 1899-ben a Peugeot cég motorkerékpárjait alapul véve megkezdte egy saját modell kifejlesztését. Starley sajnos 1901-ben meghalt, de Harry Smith ügyvezető igazgató folytatta a megkezdett munkákat, és 1902 novemberében bemutatták a cég első motorkerékpárját a Rover Imperialt.

Az első világháború időszakáig a Rover hagyományos vázkeretbe szerelte a 496 ccm-es, saját tervezésű, SV (oldalszelepelt) motorojait, majd a háborút követően, 248 és 348 ccm-es OHV vezérlésű motorokat, JAP motorokat építettek, beleértve a 676 ccm-es V-Twin konstrukciót is.

A háború alatt a cég a Brit és az Orosz hadseregnek szállított motorkerékpárokat. A WWI befejezését követően, a motorkerékpárgyártás a második helyre szorult az autógyártás felfutása nyomán, és 1924-ben az összes kétkerekű gyártása megszűnt.

1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.

1911-rover3 5HP.jpg

Kapcsolódó Rover hivatkozások