Rover

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Rover
| név = Rover
-
| logo = [[Fájl:Rover_logo.jpg]]
+
| logo = Rover_logo.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1904 (1885)
+
| alapítva = 1903 (1885)
| alapító =  Starley & Sutton Co. (John Kemp Starley és
| alapító =  Starley & Sutton Co. (John Kemp Starley és
William Sutton)
William Sutton)
16. sor: 16. sor:
== Veterán Rover márkatörténet ==
== Veterán Rover márkatörténet ==
-
Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra, majd 1904-től autókat is gyártott a brit '''Rover''', mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.
+
Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit '''Rover''', mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.
A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.
A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.
107. sor: 107. sor:
* [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991)
* [[Rover Land Rover 90]] (1984-1991)
* [[Rover Range Rover]] (1970-1986)
* [[Rover Range Rover]] (1970-1986)
 +
 +
== Veterán Rover motorok ==
 +
 +
1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.
 +
 +
== Kapcsolódó Rover hivatkozások ==
== Kapcsolódó Rover hivatkozások ==
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
 +
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Anglia]]
[[Kategória:Anglia]]

A lap 2010. június 14., 11:04-kori változata

Rover
Rover logo.jpg
Alapítva1903 (1885)
AlapítóStarley & Sutton Co. (John Kemp Starley és William Sutton)
Megszűnt1925 (bicikli és motorgyártás), 2005 (autógyártás)
SzékhelyAnglia
A(z) Rover weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Rover márkatörténet

Kerékpárgyártásból váltott motorgyártásra (1903), majd 1904-től autókat is gyártott a brit Rover, mely számtalan tulajdonosváltáson esett át, s végül 2005-benszűnt meg.

A cég az 1920-as években vett hatalmas lendületet azáltal, hogy dinamikusan bővítette modellkínálatát, a 30-as években az új menedzsment irányítása alatt kezdett kialakulni a márka jellegzetes arculata: kedvező árú minőségi autók a középosztály számára.

A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a legendás Land Rover terepjáró első szériáját, melynek létrejöttét a tengerentúli Jeep sikere inspirálta. Az egyszerű ám annál strapabíróbb négykerékhajtású autónak nem kis szerepe volt abban, hogy a Rover évtizedeken át talpon tudott maradni. A Rover ezzel párhuzamosan mutatta be a Rover P3-at, mely az első – az akkori igényeknek megfelelő – háború utáni modellje volt.

A Rover az 50-as 60-as években élte virágkorát, köszönhetően a sikeres P-sorozatnak, valamint a Land Rovernek. A céget 1967-ben vette meg az akkoriban számos márkát magába szippantó British Leyland konszern, mely a 70-es évek elején már komoly nehézségekkel nézett szembe. A céget kormánypénz mentette meg a csődtől, végül államosították, így a Rovert folyamatosan támadta a média.

A 80-as években a Rover a Hondaval szoros szövetségben készítette tovább modelljeit. Később a BMW tulajdonú cég a Land Rover márkát eladta a Fordnak.


Veterán Rover autók

P3-as sorozat

P4-es sorozat

P5-s sorozat

P6-os sorozat

Veterán Rover motorok

1903 és 1924 között összesen kb. 10 ezer darab Rover motorkerékpár készült.


Kapcsolódó Rover hivatkozások