Rauch and Lang
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
5. sor: | 5. sor: | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1905 | | alapítva = 1905 | ||
- | | alapító = | + | | alapító = Jacob J. Rauch és Charles E.J. Lang |
| megszűnt = 1928 | | megszűnt = 1928 | ||
| székhely = Clevelend, Ohio, Amerikai Egyesült Államok | | székhely = Clevelend, Ohio, Amerikai Egyesült Államok | ||
16. sor: | 16. sor: | ||
== Rauch and Lang márkatörténet == | == Rauch and Lang márkatörténet == | ||
- | A '''Rauch and Lang''' egy amerikai karosszériagyártó volt, a cég 1905-től kezdte el saját, elektromos hajtású autóinak gyártását. A | + | A '''Rauch and Lang''' egy amerikai karosszériagyártó volt, a cég 1905-től kezdte el saját, elektromos hajtású autóinak gyártását. |
+ | |||
+ | '''Jacob J. Rauch''' 1953-ban alapított kovácsműhelyt az Ohio állambeli Clevelendben. A cég Rauch fiával megerősödve szépen bővült, újabb műhely nyílt, majd 1860-tól már kocsiszekrények és szekerek is készültek az üzemben. Jacob J. Rauch 1963-ban gyilkosság áldozata lett, az üzemet, fia, Charles vitte tovább. A cég másik névadója, [[Charles E.J. Lang]] 1878-ban könyvelőként került a céghez, pár évvel később pedig létrejött a Rauch and Lang Carriage Company. A cég 1903-tól árulta a [[Buffalo Electric]] elektromos autóit, két évvel később pedig már elkészültek az első saját elektromos Rauch and Lang modellek. A cég az elektromos autó alkatrészeinek jelentős részét a [[Hertner Electric]]től szerezte be, melyet 1907-ben be is kebelezett. A Rauch and Lang szépen bővült, 1908-ban már 500 autó készült az üzemben, mely nem volt elegendő a kereslet kiszolgálásra, így bővítették a kapacitást. | ||
+ | |||
+ | A céget 1911-ben citálta bíróságra a konkurens [[Baker Electric Vehicle]] a futómére vonatkozó szabadalom megsértése és jogtalan felhasználása okán. A két cég végül 1915-ben egyesült, így alakult meg a Baker, Rauch & Lang. Az egyesülést a piac igényeinek változása inkább sürgette, leáldozóban volt ugyanis az elektromos hajtás. | ||
A cég végül visszatért a gyökerekhez, 1929-ben megtervezték a [[Ford A modell]] karosszériáját. | A cég végül visszatért a gyökerekhez, 1929-ben megtervezték a [[Ford A modell]] karosszériáját. |
A lap 2010. október 21., 13:09-kori változata
Rauch and Lang | |
Alapítva | 1905 |
Alapító | Jacob J. Rauch és Charles E.J. Lang |
Megszűnt | 1928 |
Székhely | Clevelend, Ohio, Amerikai Egyesült Államok |
Rauch and Lang márkatörténet
A Rauch and Lang egy amerikai karosszériagyártó volt, a cég 1905-től kezdte el saját, elektromos hajtású autóinak gyártását.
Jacob J. Rauch 1953-ban alapított kovácsműhelyt az Ohio állambeli Clevelendben. A cég Rauch fiával megerősödve szépen bővült, újabb műhely nyílt, majd 1860-tól már kocsiszekrények és szekerek is készültek az üzemben. Jacob J. Rauch 1963-ban gyilkosság áldozata lett, az üzemet, fia, Charles vitte tovább. A cég másik névadója, Charles E.J. Lang 1878-ban könyvelőként került a céghez, pár évvel később pedig létrejött a Rauch and Lang Carriage Company. A cég 1903-tól árulta a Buffalo Electric elektromos autóit, két évvel később pedig már elkészültek az első saját elektromos Rauch and Lang modellek. A cég az elektromos autó alkatrészeinek jelentős részét a Hertner Electrictől szerezte be, melyet 1907-ben be is kebelezett. A Rauch and Lang szépen bővült, 1908-ban már 500 autó készült az üzemben, mely nem volt elegendő a kereslet kiszolgálásra, így bővítették a kapacitást.
A céget 1911-ben citálta bíróságra a konkurens Baker Electric Vehicle a futómére vonatkozó szabadalom megsértése és jogtalan felhasználása okán. A két cég végül 1915-ben egyesült, így alakult meg a Baker, Rauch & Lang. Az egyesülést a piac igényeinek változása inkább sürgette, leáldozóban volt ugyanis az elektromos hajtás.
A cég végül visszatért a gyökerekhez, 1929-ben megtervezték a Ford A modell karosszériáját.
Rauch and Lang hivatkozások