Oldsmobile
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Oldsmobile | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1897. augusztus 21. | alapító = Ransom E. Olds | megszűnt = 2004. ápr…”) |
|||
(5 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Oldsmobile | | név = Oldsmobile | ||
- | | logo = | + | | logo = Oldsmobile_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Oldmobile logó 1901-ből. |
| alapítva = 1897. augusztus 21. | | alapítva = 1897. augusztus 21. | ||
| alapító = [[Ransom E. Olds]] | | alapító = [[Ransom E. Olds]] | ||
10. sor: | 10. sor: | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = www.oldsmobile.com |
}} | }} | ||
== Veterán Oldsmobile márkatörténet == | == Veterán Oldsmobile márkatörténet == | ||
- | Szerencsésen keveredett a mérnöki és az üzleti véna a szerelőműhelyt működtető Olds család legifjabb tagjában. [[Ransom E. Olds]] a családi cégből apját kivásárolva 1897-ben hozta létre az '''Olds Gasoline Engine Works''' nevű céget, majd 1897-ben bemutatta első benzinüzemű autóját. A bonyolult felépítésű - és ennek következményeként drága - autó nem volt túl népszerű, ám 1901-ben bemutatott | + | Szerencsésen keveredett a mérnöki és az üzleti véna a szerelőműhelyt működtető Olds család legifjabb tagjában. [[Ransom E. Olds]] a családi cégből apját kivásárolva 1897-ben hozta létre az '''Olds Gasoline Engine Works''' nevű céget, majd 1897-ben bemutatta első benzinüzemű autóját. A bonyolult felépítésű - és ennek következményeként drága - autó nem volt túl népszerű, ám az 1901-ben bemutatott [[Oldsmobile Curved Dash]] egyszerűségével, hosszú távú sportversenyeken is bizonyított megbízhatóságával és kedvező árával rendkívül népszerűvé tette a márkát. Ez volt amúgy az első tömeggyártásban, futószalagon készülő autó - ezt gyakran tévesen [[Henry Ford]] nevéhez fűzik. |
- | Olds 1905-ben otthagyta a céget, hogy megalapítsa a [[Reo]] nevű márkát, de ekkora már a cég gyakorlatilag megállíthatatlan volt, a sikeres vállalkozásban a [[General Motors]] is tulajdonrészt szerzett 1908-ban. Az Oldsmobile rendkívül sokat költött technológiai fejlesztésre ennek eredményeként a 40-es és 50-es években újszerű technikai megoldásairól vált még ismertebbé. 1958-ban mutatta be légrugós modelljét, 1966-ban pedig | + | Olds 1905-ben otthagyta a céget, hogy megalapítsa a [[Reo]] nevű márkát, de ekkora már a cég gyakorlatilag megállíthatatlan volt, a sikeres vállalkozásban a [[General Motors]] is tulajdonrészt szerzett 1908-ban. Az Oldsmobile rendkívül sokat költött technológiai fejlesztésre ennek eredményeként a 40-es és 50-es években újszerű technikai megoldásairól vált még ismertebbé. 1958-ban mutatta be légrugós modelljét, 1966-ban pedig az [[Oldsmobile Toronado]] sportkupét, melyben a V8-as motor az első kerekeket hajtotta. |
Az olajválság azonban – a nagy lökettérfogatú motorokat alkalmazó amerikai autógyártókhoz hasonlóan - már az Oldsmobile-t sem kímélte, így kompakt autókkal rukkolt elő. A 80-as évekre az Oldsmobile-ok már egyre inkább a General Motors által forgalmazott egyéb márkákra hasonlítottak, az Oldsmobile-ok egyedi arculata fokozatosan eltűnt, a márkát 2004-ben „fejezte le” a General Motors. | Az olajválság azonban – a nagy lökettérfogatú motorokat alkalmazó amerikai autógyártókhoz hasonlóan - már az Oldsmobile-t sem kímélte, így kompakt autókkal rukkolt elő. A 80-as évekre az Oldsmobile-ok már egyre inkább a General Motors által forgalmazott egyéb márkákra hasonlítottak, az Oldsmobile-ok egyedi arculata fokozatosan eltűnt, a márkát 2004-ben „fejezte le” a General Motors. | ||
23. sor: | 23. sor: | ||
== Veterán Oldsmobile autók == | == Veterán Oldsmobile autók == | ||
+ | |||
+ | * [[Oldsmobile Curved-Dash]] (1901-1907) | ||
+ | * [[Oldsmobile Limited Touring]] (1910-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile 40]] (1913-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile 53]] (1913-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile 66]] (1942-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile 88]] (1949-1956) | ||
+ | * [[Oldsmobile 98]] (1949-1956) | ||
+ | * [[Oldsmobile Series 60]] (1939-1941) | ||
+ | * [[Oldsmobile 442]] (1964-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass]] (1961-1999) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass Supreme]] (1966-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass Saloon]] (n.a.-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass Calais]] (1985-1991) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass Ciera]] (1982-1996) | ||
+ | * [[Oldsmobile Cutlass Cruiser]] (n.a.-n.a.) | ||
+ | * [[Oldsmobile Jetstar]] (1964-1966) | ||
+ | * [[Oldsmobile Vista Cruiser]] (1964-1977) | ||
+ | * [[Oldsmobile F-85]] (1961-1972) | ||
+ | * [[Oldsmobile Toronado]] (1966-1992) | ||
+ | * [[Oldsmobile Startfire]] (1961-1966) | ||
== Kapcsolódó Oldsmobile hivatkozások == | == Kapcsolódó Oldsmobile hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.oldsmobile.com Az Oldsmobile örökség, a GM hivatalos weboldala (angol)] | ||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | [[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Oldsmobile,oldtimer Oldsmobile"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Oldsmobile - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:21-kori változata
Oldsmobile | |
Oldmobile logó 1901-ből. | |
Alapítva | 1897. augusztus 21. |
Alapító | Ransom E. Olds |
Megszűnt | 2004. április 9. |
Székhely | Amerikai Egyesült Államok |
A(z) Oldsmobile weboldala |
Veterán Oldsmobile márkatörténet
Szerencsésen keveredett a mérnöki és az üzleti véna a szerelőműhelyt működtető Olds család legifjabb tagjában. Ransom E. Olds a családi cégből apját kivásárolva 1897-ben hozta létre az Olds Gasoline Engine Works nevű céget, majd 1897-ben bemutatta első benzinüzemű autóját. A bonyolult felépítésű - és ennek következményeként drága - autó nem volt túl népszerű, ám az 1901-ben bemutatott Oldsmobile Curved Dash egyszerűségével, hosszú távú sportversenyeken is bizonyított megbízhatóságával és kedvező árával rendkívül népszerűvé tette a márkát. Ez volt amúgy az első tömeggyártásban, futószalagon készülő autó - ezt gyakran tévesen Henry Ford nevéhez fűzik.
Olds 1905-ben otthagyta a céget, hogy megalapítsa a Reo nevű márkát, de ekkora már a cég gyakorlatilag megállíthatatlan volt, a sikeres vállalkozásban a General Motors is tulajdonrészt szerzett 1908-ban. Az Oldsmobile rendkívül sokat költött technológiai fejlesztésre ennek eredményeként a 40-es és 50-es években újszerű technikai megoldásairól vált még ismertebbé. 1958-ban mutatta be légrugós modelljét, 1966-ban pedig az Oldsmobile Toronado sportkupét, melyben a V8-as motor az első kerekeket hajtotta.
Az olajválság azonban – a nagy lökettérfogatú motorokat alkalmazó amerikai autógyártókhoz hasonlóan - már az Oldsmobile-t sem kímélte, így kompakt autókkal rukkolt elő. A 80-as évekre az Oldsmobile-ok már egyre inkább a General Motors által forgalmazott egyéb márkákra hasonlítottak, az Oldsmobile-ok egyedi arculata fokozatosan eltűnt, a márkát 2004-ben „fejezte le” a General Motors.
Veterán Oldsmobile autók
- Oldsmobile Curved-Dash (1901-1907)
- Oldsmobile Limited Touring (1910-n.a.)
- Oldsmobile 40 (1913-n.a.)
- Oldsmobile 53 (1913-n.a.)
- Oldsmobile 66 (1942-n.a.)
- Oldsmobile 88 (1949-1956)
- Oldsmobile 98 (1949-1956)
- Oldsmobile Series 60 (1939-1941)
- Oldsmobile 442 (1964-n.a.)
- Oldsmobile Cutlass (1961-1999)
- Oldsmobile Cutlass Supreme (1966-n.a.)
- Oldsmobile Cutlass Saloon (n.a.-n.a.)
- Oldsmobile Cutlass Calais (1985-1991)
- Oldsmobile Cutlass Ciera (1982-1996)
- Oldsmobile Cutlass Cruiser (n.a.-n.a.)
- Oldsmobile Jetstar (1964-1966)
- Oldsmobile Vista Cruiser (1964-1977)
- Oldsmobile F-85 (1961-1972)
- Oldsmobile Toronado (1966-1992)
- Oldsmobile Startfire (1961-1966)
Kapcsolódó Oldsmobile hivatkozások