MZ

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Gyártörténet (provizor): történet)
(szerkesztés, ábrák)
3. sor: 3. sor:
|bgcolor="honeydew"|
|bgcolor="honeydew"|
{{Márka
{{Márka
-
| név = MZ
+
| név = Motorenwerke Zschopau GmbH
| logo = MZ_logo.jpg
| logo = MZ_logo.jpg
| képméret = 200px
| képméret = 200px
13. sor: 13. sor:
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap =  
+
| honlap = www.muz.de/
}}
}}
== '''Veterán MZ márkatörténet''' ==
== '''Veterán MZ márkatörténet''' ==
67. sor: 67. sor:
==='''1946-2008 IFA, MZ'''===
==='''1946-2008 IFA, MZ'''===
-
Motorkerékpár gyártása a második világháború után - IFA
+
[[Fájl:Under construction 59.gif|center|frame|'''Sorry!''']]
 +
 
 +
 
 +
'''Motorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952)'''
Az akkori modern DKW üzem lebontották 1946-1947 teljes parancs a szovjet megszállás és a Izhevsk újjáépítették. Az RT 125 , a háború előtti fejlődés indult 1950-ben a márka autóipari szövetség (IFA) vissza a termelés Zschopau. Annak ellenére, hogy a nemzeti termelés cél 5000 összesen csupán 1700 RT 125 elkészültek. Hiány anyag volt a teljesítését a terv, hogy nem. 1951-ben az első mobil modell oldalkocsis motorkerékpár tűnt összeegyeztethetőnek 350-cc - Kétütemű - boxer motor és a tengely meghajtó , az IFA BK 350 . Tömeggyártása BK azonban futott 1953-ig.
Az akkori modern DKW üzem lebontották 1946-1947 teljes parancs a szovjet megszállás és a Izhevsk újjáépítették. Az RT 125 , a háború előtti fejlődés indult 1950-ben a márka autóipari szövetség (IFA) vissza a termelés Zschopau. Annak ellenére, hogy a nemzeti termelés cél 5000 összesen csupán 1700 RT 125 elkészültek. Hiány anyag volt a teljesítését a terv, hogy nem. 1951-ben az első mobil modell oldalkocsis motorkerékpár tűnt összeegyeztethetőnek 350-cc - Kétütemű - boxer motor és a tengely meghajtó , az IFA BK 350 . Tömeggyártása BK azonban futott 1953-ig.
-
1952-től VEB motorkerékpár Zschopau  
+
'''1952-től VEB Motorradwerk Zschopau'''
 +
 
A motorkerékpár az üzleti óta működik 1952-ben VEB motorkerékpár Zschopau (MZ). Kezdve 1956-ban, meleg, kezdve kerülnek a piacra januárban, RT 125/2, Az összes modell már MZ. 1956 decemberében jött az MZ ES 250 , ugyanabban a hónapban az MZ ES 175 és a BK 350 jött nagyobb teljesítményt és jobb zajszigetelés mint MZ BK 350 a kereskedelemben.
A motorkerékpár az üzleti óta működik 1952-ben VEB motorkerékpár Zschopau (MZ). Kezdve 1956-ban, meleg, kezdve kerülnek a piacra januárban, RT 125/2, Az összes modell már MZ. 1956 decemberében jött az MZ ES 250 , ugyanabban a hónapban az MZ ES 175 és a BK 350 jött nagyobb teljesítményt és jobb zajszigetelés mint MZ BK 350 a kereskedelemben.
A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban.
A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban.
106. sor: 110. sor:
== '''Kapcsolózó MZ források, hivatkozások''' ==
== '''Kapcsolózó MZ források, hivatkozások''' ==
{{Commonscat|MZ}}
{{Commonscat|MZ}}
 +
* [http://www.muz.de/ MZ official homepage DE]
* [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary]
* [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary]
-
* [http://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorrad-_und_Zweiradwerk_GmbH Az angol Wikipédia cikke az MZ-ről]
+
* [http://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorrad-_und_Zweiradwerk_GmbH Az angol Wikipédia cikke az MZ-ről EN]
 +
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Motorradbau_in_Zschopau Wikipédia MZ DE]
{{#TwitterFBLike:left|small}}
{{#TwitterFBLike:left|small}}
114. sor: 120. sor:
|-
|-
|style="border:outset 3px lightgreen"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
|style="border:outset 3px lightgreen"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
-
|bgcolor="silver" style="border:outset 3px gray"|
+
|bgcolor="lightgray" style="border:outset 3px gray"|
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''  
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''  
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''

A lap 2013. február 9., 21:03-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Motorenwerke Zschopau GmbH
MZ logo.jpg
MZ Motorrad- und Zweiradwerk GmbH
Alapítva1952 (1906)
AlapítóJørgen Skafte Rasmussen
Megszűnt2008
SzékhelyZschopau, Németország
A(z) Motorenwerke Zschopau GmbH weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán MZ márkatörténet

Az MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.

DkwZsopau logo.jpg
A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.

1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.

Idővonal - DKW & MZ motorok

  • 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban
  • 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW
  • 1920 motor támogatott kerékpár .
  • 1923-ben átnevezték DKW
  • 1927 kezdte versenyzésből
  • 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau
  • 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon
  • 1931 előterjeszti DKW kisautók
  • 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW.
  • 1939 kifejlesztette a RT 125
  • 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR )
  • 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban.
  • 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó.
  • 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden.
  • 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát.
  • 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport
  • 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye.
  • 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design.
  • 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz.
  • 1990 MZ privatizálnak, december 18-án.
  • 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török ​​vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől.
  • 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group
  • 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ.
  • 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket.
  • 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ]
  • 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ]

A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott

Márkatörténet

1906-1946 Rasmussen & Ernst, DKW, Auto Union

1906-ban a dán vállalkozó Jørgen Skafte Rasmussen megvásárolt egy használaton kívüli textiltermékek üzemet Zschopau-ban. Rasmussen és Ernst néven kezdetben háztartási-, és műhely berendezéseket, valamint autóalkatrészeket gyártották.

1912-től működött a vállalat keretében, a Zschopauer Maschinenfabrik JS Rasmussen. Ez volt a gyártóbázisa a DKW (Dampf Kraft Wagen>>gőz autó)gyárnak. 1920-ban kezdődött meg egy kissebb motorkerékpár típus fejlesztése, melyet 1922-ben kezdtek sorozatban gyártani a Zschopau-i üzemben. Az első motorkerékpár a "Reichsfahrtmodell" volt.

A következő években Zschopauban, a világon elsőként, motorkerékpár gyártó-szerelő sorokat alakítottak ki. 1928-ban a DKW és az Audi Werke AG fuziója nyomán megerősödött vállalkozás beruházásában, 1929-ben Zwickauban felépült az új üzem. Az éves termelés tervezett volumene 60.000 db motorkerékpár, ami akkoriban a legnagyobb motorkerékpár-gyár a világon. 1932-ben az újonnan létrehozott DKW Auto Union termelési kapacitása volt a világon a legjelentősebb.

A második világháború után a termelési létesítményeket, gépeket leszerelik és jóvátételként elszállítják a Szovjetunióba. A járműgyártás eszközök és nyersanyag hiányában leáll és egészen 1950-ig kétséges a termelés újraindítása.

1946-2008 IFA, MZ

Sorry!


Motorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952)

Az akkori modern DKW üzem lebontották 1946-1947 teljes parancs a szovjet megszállás és a Izhevsk újjáépítették. Az RT 125 , a háború előtti fejlődés indult 1950-ben a márka autóipari szövetség (IFA) vissza a termelés Zschopau. Annak ellenére, hogy a nemzeti termelés cél 5000 összesen csupán 1700 RT 125 elkészültek. Hiány anyag volt a teljesítését a terv, hogy nem. 1951-ben az első mobil modell oldalkocsis motorkerékpár tűnt összeegyeztethetőnek 350-cc - Kétütemű - boxer motor és a tengely meghajtó , az IFA BK 350 . Tömeggyártása BK azonban futott 1953-ig.

1952-től VEB Motorradwerk Zschopau

A motorkerékpár az üzleti óta működik 1952-ben VEB motorkerékpár Zschopau (MZ). Kezdve 1956-ban, meleg, kezdve kerülnek a piacra januárban, RT 125/2, Az összes modell már MZ. 1956 decemberében jött az MZ ES 250 , ugyanabban a hónapban az MZ ES 175 és a BK 350 jött nagyobb teljesítményt és jobb zajszigetelés mint MZ BK 350 a kereskedelemben. A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán MZ modellek

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolózó MZ források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz MZ témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg
A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=MZ