Lotus

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Lotus autók: galéria rendezés)
(foto)
67. sor: 67. sor:
* [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987)
* [[Lotus Esprit Turbo (Typ 82)]] (1980-1987)
|
|
-
<gallery perrow="2">
+
<gallery perrow="3" widths="100px">
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja
Fájl:Austin-seven-section.jpg|Austin Seven a Lotus Mk1 alapja
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika)
Fájl:Lotus-Mk1-1948replica.jpg|Lotus Mk1 - 1948 (replika)
74. sor: 74. sor:
Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek
Fájl:Lotus-super-seven.gif|Lotus Super Seven - nézetek
Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway
Fájl:Lotus Super 7 S2.jpg|Lotus Super Seven S2 - cutaway
-
Fájl:
+
Fájl:1960LotusElite 01 700.jpg|Lotus Elite - 1960
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus-Elan-S1.png|Lotus Elan S1
-
Fájl:
+
Fájl:Lotus-Europa.jpg|Lotus Europa
Fájl:
Fájl:
Fájl:
Fájl:

A lap 2016. február 3., 10:19-kori változata

Lotus (Lotus Cars Ltd.)
Lotus logo.png
Alapítva1952
AlapítóColin Chapman
SzékhelyHethel, Norfolk, Anglia
A(z) Lotus (Lotus Cars Ltd.) weboldala


Veterán márkatörténet

Könnyű és gyors élményautók kissorozatú gyártására jött létre a Lotus, melynek alapítója, Colin Chapman legendás alakja az autóiparnak és az autósportnak.

Chapmant gyerekkorától fogva lenyűgözte a technika, így mérnöki pályára lépet, bár az autók iránt vonzalom egy ideig csak a hétvégéket töltötte ki. A Birtish Aluminium alkalmazottjaként dolgozott, szabadidejében azonban autókat bütykölt. Első saját építésű autójához – a Mark I-hez - egy megbízható modellt, az Austin Sevent választotta alapként. Habár továbbra is alkalmazásban állt a fémipari cégnél, hétvégén épített modelljei sikert arattak. Tehetségét Michael Allen ismerte fel, aki felajánlotta, hogy megfinanszírozza a hobbi vállalkozássá formálását, így született meg a Lotus Cars.

A Lotus első autója a Lotus Mark IV volt , mely a Lotus létrejötte előtti „modellpaletta” alapján kapta IV-es sorszámot. Igazi különlegessége a térhálós alváz volt, mely megfelelő stabilitást adott az autónak, miközben rendkívül könnyű volt. A cég 1957-ben mutatta be a Lotus Seven-t, mellyel komoly elismerést vívott ki szakmai berkekben, s ez az eladásokban is lecsapódott.

A Lotus sokáig őrizte önállóságát, ám a 80-as években – részben az alapító halála miatt, részben pedig a sikertelen De Lorean projekt kapcsán – komoly nehézségekkel nézett szembe, végül 1986-ban a General Motors vette meg a céget.


Veterán Lotus autók

Kapcsolódó hivatkozások