Lincoln Cosmopolitan

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(3 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
{{Autó
 +
| név = Lincoln Cosmopolitan
 +
| kép =  Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg
 +
| képméret = 250px
 +
| képaláírás = Egy 1953-ban gyártott Lincoln Cosmopolitan Coupé az Álomautó Múzeumból.
 +
| gyártó = [[Lincoln]]
 +
| gyártás helye = 
 +
| év = 1949-1954<!-- tól-ig -->
 +
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
 +
| jelenlegi ára = kb. 5 millió forint<!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
 +
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
 +
| kategória =
 +
| tervező =
 +
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
 +
| hossz = 
 +
| szélesség = 
 +
| magasság = 
 +
| tömeg = 
 +
| alváz =
 +
| tengelytáv = 
 +
| üzemanyag =
 +
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
 +
| motor =  ~5200 cm3
 +
| felépítés = 8 hengeres, V alakban
 +
| váltó = 
 +
| teljesítmény =  204 LE
 +
| nyomaték = 
 +
| fogyasztás = 
 +
| gyorsulás = 
 +
| végsebesség = 
 +
| kapcsolódó modellek = [[Lincoln]] }}
 +
== Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet ==
== Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet ==
A [[Ford]] irányítása alatt a [[Lincoln|Lincolnból]] rövid időn belül a [[Cadillac]] riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű [[Lincoln Zephyr]] és párja, a '''Lincoln Continental''' révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.   
A [[Ford]] irányítása alatt a [[Lincoln|Lincolnból]] rövid időn belül a [[Cadillac]] riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű [[Lincoln Zephyr]] és párja, a '''Lincoln Continental''' révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.   
-
Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt. A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült
+
Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt.  
 +
 
 +
 
 +
<gallery>
 +
Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-belso.jpg
 +
Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-motor.jpg
 +
Fájl:Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg
 +
</gallery>
 +
 
 +
A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült
 +
 
 +
== Kapcsolódó Lincoln Cosmopolitan források, hivatkozások ==
 +
 
 +
* [http://www.alomautokiallitas.hu Álomautó Múzeum]

A lap jelenlegi, 2011. június 3., 14:44-kori változata

Lincoln Cosmopolitan
Lincoln-Cosmopolitan-Sport-Coupe-1953-oldalrol.jpg
Egy 1953-ban gyártott Lincoln Cosmopolitan Coupé az Álomautó Múzeumból.
Gyártási adatok
GyártóLincoln
Gyártás éve1949-1954
Jelenlegi árakb. 5 millió forint
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény
Motor~5200 cm3
Felépítés8 hengeres, V alakban
Teljesítmény204 LE

Kapcsolódó modellek
Lincoln



Veterán Lincoln Cosmopolitan típustörténet

A Ford irányítása alatt a Lincolnból rövid időn belül a Cadillac riválisa lett. A harmincas évek végén áramvonalas külsejű Lincoln Zephyr és párja, a Lincoln Continental révén a Lncoln eladásai tízszeresére növekedtek. A második világháború után a Lincoln jóval visszafogottabb típusokkal jelentkezett. 1952-ben azonban megújult a cég modellválasztéka. A sportos, alacsonyabb építésű külső több részletében is hasonlított az Ford által kínált típusok formájához.

Korábban az első lámpatesteket a karosszériába süllyesztették, ám az '52-es Lincolnok orrán hangsúlyos szerepet kaptak a lámpatestek. Az új Lincoln-generáció sikert aratott a vásárlók körében, éppen ezért 1953-ban csak a Lincoln-tudorok számára észrevehető változások történtek. A Lincoln ebben az évben is dicsőséggel távozott a Mexikóban évente megrendezett Carrera Panamericana közúti versenyről, amely a vállalat számára óriási reklámértékkel bírt.


A Cosmopolitan szedán és sport kupé formában kellette magát. 5,2 literes V8-as motorja 205 lóerő teljesítményre volt képes. Már ekkor az alapfelszereltség része volt a négy irányban szervómotorokkal állítható ülés, a szervókormány, az elektromos ablakok és a színezett üvegek is. A Cosmopolitan szériából 1953-ban 14,000 darab készült

Kapcsolódó Lincoln Cosmopolitan források, hivatkozások