Jensen
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (jav) |
a (→Kapcsolódó hivatkozások: hiv) |
||
60. sor: | 60. sor: | ||
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_Motors Jensen Motors Wikipedia EN] | * [https://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_Motors Jensen Motors Wikipedia EN] | ||
* [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)] | * [http://autohistory.blog.hu/2008/05/24/a_jensen_es_a_szolid_forradalom Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)] | ||
+ | * [https://en.wikipedia.org/wiki/Austin-Healey_3000 Austin Healey 3000 Jensen karosszériával] | ||
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" | {|align="center" style="border:inset 6px sandybrown" |
A lap 2016. február 2., 10:51-kori változata
Jensen (Jensen Motors) | |
Jensen Motors Ltd. | |
Alapítva | 1934 |
Alapító | Allan Jensen, Richard Jensen |
Megszűnt | 1976 |
Székhely | West Bromwich, Anglia |
Kulcsemberek | Richard and Alan Jensen, alapítók |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Piacon kapható modellek újraöltöztetésével szerzett tapasztalatot Allan Jensen és fivére Richard Jensen. Egy kis karosszériakészítő műhely, a W.J. Smith alkalmazottjaiként tették sikeressé a céget, melyet 1934-ben felvásároltak és Jensen Motors névre kereszteltek. A cég híres vevői közé tartozott Clarck Galble, aki elsőként vásárolta meg a Jensen S-Type modelljét.
A cég a világháború után mutatta be a Jensen PW modellt, de ezzel párhuzamosan továbbra is készített karosszériát többek közt az Austin, a Sunbeam és a Volvo számára (a gyönyörű vonalvezetésű Volvo P1800at például a Jensen testvérek készítették).
A Jensent 1959-ben a Norcros Group vásárolta fel, az alapítók 1966-ban kiváltak a cégből.
A Jensen Chrysler erőforráson alapuló modellje, a Jensen C-V8, 1965-ben az első olyan autó volt a piacon, melyet négykerékhajtással és tárcsafékkel kínáltak. 1970-ben az amerikai autókereskedő Kjell Qvale szerzett többségi tulajdont a cégben. Az olajválság közeledtével a Jensen luxusmodellje, a Jensen Interceptor iránt egyre csökkent a kereslet, s ezzel párhuzamosan a korábban jelentős profitot hozó karosszériatervező- és gyártó üzem megrendelései is erőteljes csökkenésnek indultak, így 1976-ban megszűnt az eladás. Két utódcég jött létre, a az autótervezéssel foglalkozó Jensen Special Products, illetve a Jensen tulajdonosokat alkatrészekkel és szervízszolgáltatásokkal kiszolgáló Jensen Parts & Service Limited.
Veterán Jensen autók
|
Jensen S-Type 3,5L |
Jensen dokumentumok, képek
Jensen CV-8
Jensen 541R
Jensen Interceptor
Kapcsolódó hivatkozások
- Jensen Motors Wikipedia EN
- Szolid forradalom: Jensen - Az Autohistory blog írása (magyar)
- Austin Healey 3000 Jensen karosszériával