Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Honda motorok)
68. sor: 68. sor:
*  [[Honda CB 500 T]] (1974-1976)
*  [[Honda CB 500 T]] (1974-1976)
*  [[Honda CX 500]] (1977-1983)
*  [[Honda CX 500]] (1977-1983)
 +
*  [[Honda CBX 1000]] (1978-1981)
 +
*  [[Honda GI 1000]] (1975-1980)
 +
*  [[Honda GL 1100]] (1980-1983)
 +
*  [[Honda CX 500 C]] (1980-1983)
*  [[Honda CX 500 C]] (1980-1983)
*  [[Honda CB 350 F]] (1972-1974)
*  [[Honda CB 350 F]] (1972-1974)
79. sor: 83. sor:
*  [[Honda CB 750 F2]] (1977-1978)
*  [[Honda CB 750 F2]] (1977-1978)
*  [[Honda CB 900 F Bol d'Or]] (1978-1984)
*  [[Honda CB 900 F Bol d'Or]] (1978-1984)
-
 
== Kapcsolódó Honda webcímek ==
== Kapcsolódó Honda webcímek ==

A lap 2010. június 14., 10:36-kori változata

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
SzékhelyMinato, Tokió, Japán
A(z) Honda weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Honda márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.


Veterán Honda autók


Veterán Honda motorok

Kapcsolódó Honda webcímek

A Honda története (angol)