Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Honda márkatörténet: foto)
a (szerkesztések, jav)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
{|
 +
|bgcolor="beige"|
{{Márka
{{Márka
| név = Honda
| név = Honda
8. sor: 11. sor:
| megszűnt =
| megszűnt =
| székhely = Minato, Tokió, Japán
| székhely = Minato, Tokió, Japán
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = The Power of Dreams
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap = http://www.honda.hu
+
| honlap = www.honda.hu
}}
}}
-
 
-
 
== Veterán Honda márkatörténet ==
== Veterán Honda márkatörténet ==
-
 
-
 
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
 +
[[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg|center]]
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
-
 
-
[[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg]]
 
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a [[CVCC vezérlés]]t, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a [[CVCC vezérlés]]t, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
30. sor: 28. sor:
== Veterán Honda autók ==
== Veterán Honda autók ==
 +
[[Fájl:Honn360a-1024x596.jpg|thumb|720px|center|'''Honda A360''']]
* [[Honda S500]] (1963-1964)
* [[Honda S500]] (1963-1964)
41. sor: 40. sor:
== Veterán Honda motorok  ==
== Veterán Honda motorok  ==
-
 
+
[[Fájl:Honda_classic_type_d3.jpg|frame|center|'''Honda Dream D3 1950''']]
*  [[Honda CB 92]] (1960-1965)
*  [[Honda CB 92]] (1960-1965)
*  [[Honda CB 72]] (1960-1966)
*  [[Honda CB 72]] (1960-1966)
75. sor: 74. sor:
*  [[Honda GI 1000]] (1975-1980)
*  [[Honda GI 1000]] (1975-1980)
*  [[Honda GL 1100]] (1980-1983)
*  [[Honda GL 1100]] (1980-1983)
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó Honda webcímek ==
== Kapcsolódó Honda webcímek ==
-
 
+
{{Commonscat|Honda}}
-
[http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)]
+
* [http://www.honda.hu Honda Magyarország]
 +
* [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)]
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda Honda Wiki HU]
 +
* [http://world.honda.com/ Honda Worldwide]
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda_j%C3%A1rm%C5%B1vek_list%C3%A1ja Honda jármű lista]
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Honda]]
 +
|}
85. sor: 97. sor:
[[Kategória:Egyéb járműmárka]]
[[Kategória:Egyéb járműmárka]]
[[Kategória:Japán]]
[[Kategória:Japán]]
-
 
+
|}
<meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta>  
<meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta>  
<meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>
<meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2013. január 30., 20:59-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
SzékhelyMinato, Tokió, Japán
JelmondatThe Power of Dreams
A(z) Honda weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Honda márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

Hondas-first-productA1947.jpg

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.

Veterán Honda autók

Honda A360

Veterán Honda motorok

Honda Dream D3 1950

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Honda webcímek

A Wikimédia Commons tartalmaz Honda témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg