Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó webcímek)
a (szerkesztések, jav)
 
(17 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
{|
 +
|bgcolor="beige"|
{{Márka
{{Márka
| név = Honda
| név = Honda
8. sor: 11. sor:
| megszűnt =
| megszűnt =
| székhely = Minato, Tokió, Japán
| székhely = Minato, Tokió, Japán
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = The Power of Dreams
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap = http://www.honda.hu
+
| honlap = www.honda.hu
}}
}}
-
 
+
== Veterán Honda márkatörténet ==
-
 
+
-
== Veterán márkatörténet ==
+
-
 
+
-
 
+
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a [[Honda Dream]] megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
 +
[[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg|center]]
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
27. sor: 27. sor:
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
 +
== Veterán Honda autók ==
 +
[[Fájl:Honn360a-1024x596.jpg|thumb|720px|center|'''Honda A360''']]
-
== Veterán Honda modellek ==
+
* [[Honda S500]] (1963-1964)
-
 
+
-
* [[Honda S500]] (1963-n.a.)
+
* [[Honda S600]] (1964-1966)
* [[Honda S600]] (1964-1966)
-
* [[Honda S800]] (1966-1968)
 
* [[Honda S800]] (1966-1970)
* [[Honda S800]] (1966-1970)
* [[Honda N360]] (1968-1973)
* [[Honda N360]] (1968-1973)
38. sor: 37. sor:
* [[Honda Civic 1. gen]] (1973-1979)
* [[Honda Civic 1. gen]] (1973-1979)
* [[Honda Civic 2. gen]] (1980-1983)
* [[Honda Civic 2. gen]] (1980-1983)
-
* [[Honda Civic 3. gen]] (1980-1983)
 
* [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981)
* [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981)
-
* [[Honda Accord 1. gen]] (1976-1981)
 
-
 
-
== Kapcsolódó webcímek ==
 
-
[http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)]
+
== Veterán Honda motorok  ==
 +
[[Fájl:Honda_classic_type_d3.jpg|frame|center|'''Honda Dream D3 1950''']]
 +
*  [[Honda CB 92]] (1960-1965)
 +
*  [[Honda CB 72]] (1960-1966)
 +
*  [[Honda CB 77]] (1962-1965)
 +
*  [[Honda SS 50]] (1966-1976)
 +
*  [[Honda ST 50 Dax]] (1970-1973)
 +
*  [[Honda ST 70 Dax]] (1973-1980)
 +
*  [[Honda CB 125 S]] (1975-1979)
 +
*  [[Honda SL 125]] (1970-1976)
 +
*  [[Honda XL 125]] (1976-1979)
 +
*  [[Honda SL/XL 250]] (1972-1978)
 +
*  [[Honda XL 250 S]] (1978-1982)
 +
*  [[Honda XL 500 S]] (1979-1982)
 +
*  [[Honda CB 125]] (1970-1974)
 +
*  [[Honda CB 200]] (1974-1976)
 +
*  [[Honda CB 250 K]] (1968-1973)
 +
*  [[Honda CB 250 G]] (1974-1977)
 +
*  [[Honda CB 250 T]] (1977-1978)
 +
*  [[Honda CB 250 N]] (1978-1984)
 +
*  [[Honda CB 450 K]] (1966-1968)
 +
*  [[Honda CB 450 K]] (1969-1974)
 +
*  [[Honda CL 450]] (1968-1972)
 +
*  [[Honda CB 500 T]] (1974-1976)
 +
*  [[Honda CX 500]] (1977-1983)
 +
*  [[Honda CB 350 F]] (1972-1974)
 +
*  [[Honda CB 400 F]] (1974-1977)
 +
*  [[Honda CB 500 F]] (1971-1977)
 +
*  [[Honda CB 550 F]] (1975-1978)
 +
*  [[Honda CB 550 F2/K]] (1977-1978)
 +
*  [[Honda CB 750]] (1969-1978)
 +
*  [[Honda CB 900 F Bol d'Or]] (1978-1984)
 +
*  [[Honda CBX 1000]] (1978-1981)
 +
*  [[Honda GI 1000]] (1975-1980)
 +
*  [[Honda GL 1100]] (1980-1983)
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== Kapcsolódó Honda webcímek ==
 +
{{Commonscat|Honda}}
 +
* [http://www.honda.hu Honda Magyarország]
 +
* [http://corporate.honda.com/america/history.aspx A Honda története (angol)]
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda Honda Wiki HU]
 +
* [http://world.honda.com/ Honda Worldwide]
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Honda_j%C3%A1rm%C5%B1vek_list%C3%A1ja Honda jármű lista]
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Honda]]
 +
|}
-
[[Kategória:Márka]]
+
[[Kategória:Autómárka]]
-
[[Kategória:Autó]]
+
[[Kategória:Motormárka]]
 +
[[Kategória:Egyéb járműmárka]]
[[Kategória:Japán]]
[[Kategória:Japán]]
 +
|}
 +
<meta name="keywords" content="Honda, veterán Honda,oldtimer Honda"></meta>
 +
<meta name="description" content="Honda - veterán Honda márkatörténet, veterán Honda típusok. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2013. január 30., 20:59-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
SzékhelyMinato, Tokió, Japán
JelmondatThe Power of Dreams
A(z) Honda weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Honda márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

Hondas-first-productA1947.jpg

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.

Veterán Honda autók

Honda A360

Veterán Honda motorok

Honda Dream D3 1950

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Honda webcímek

A Wikimédia Commons tartalmaz Honda témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg