Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Honda autók)
(Veterán Honda márkatörténet: foto)
22. sor: 22. sor:
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és [[Honda S500]] névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a [[Honda S600]], majd a [[Honda S800]].  
 +
 +
[[Fájl:Hondas-first-productA1947.jpg]]
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a [[CVCC vezérlés]]t, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a [[CVCC vezérlés]]t, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A [[Honda Accord]], majd nem sokkal később a [[Honda CRX]] megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
-
 
== Veterán Honda autók ==
== Veterán Honda autók ==

A lap 2013. január 17., 15:10-kori változata

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
SzékhelyMinato, Tokió, Japán
A(z) Honda weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Honda márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

Hondas-first-productA1947.jpg

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.

Veterán Honda autók

Veterán Honda motorok

Kapcsolódó Honda webcímek

A Honda története (angol)