Honda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Honda | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1962 | alapító = Soichiro Honda | megszűnt = | székhely = | jelmondat = |…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Honda
| név = Honda
-
| logo =
+
| logo = [[Fájl:Honda_logo.png]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
 +
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
[[Soichiro Honda]] legendás alakja az autóiparnak, a '''Honda''' alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító  férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A lap 2010. május 7., 18:36-kori változata

Honda
Honda logo.png
Alapítva1962
AlapítóSoichiro Honda
A(z) Honda weboldala


Veterán márkatörténet

Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.

A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.

A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.

1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.

Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.


Veterán Honda modellek

Kapcsolódó webcímek