Ford

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Ford autók)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Ford
| név = Ford
-
| logo =  
+
| logo = [[Fájl:Ford_logo_1912.jpg]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva =  
+
| alapítva = 1903. június 16.
| alapító = [[Henry Ford]]
| alapító = [[Henry Ford]]
| megszűnt =
| megszűnt =
-
| székhely =  
+
| székhely = Dearborn, Michigan, USA
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek = [[Lee Iacocca]]
| kulcsemberek = [[Lee Iacocca]]
-
| honlap =  
+
| honlap = http://www.ford.com/
}}
}}

A lap 2010. május 18., 08:16-kori változata

Ford
Ford logo 1912.jpg
Alapítva1903. június 16.
AlapítóHenry Ford
SzékhelyDearborn, Michigan, USA
KulcsemberekLee Iacocca
A(z) Ford weboldala


Veterán márkatörténet

A Ford márkát alapító, első gépjárművét, a Quadicycle-t már 1896-ban megépítő Henry Ford legendás alakja az autóiparnak. A Ford – magyar szakembere*** révén – elsőként alkalmazta a futószalagos gyártást, melynek köszönhetőn ugrásszerűen megnőtt a vállalalat termelékenysége.

A Ford Motor Company – melynek hírnevét 1901-ben egy Ford által épített autó groce pointi futamgyőzelme alapozott meg – 1903-ban jött létre. Ford azonban nem a versenyvonalat vitte tovább a cégben, az volt a célja, hogy megfizethető autókkal árassza el a világot.

A Ford T-Modell (vagy Model-T) 1908-ban került a piacra, sikeres a tömegtermelés révén elért kedvező árnak köszönhette; egy-egy kocsi más gyárakhoz képest rekordidő alatt készült el, nem volt szükség az alkatrészek utólagos egymáshoz igazítására. A típust a 20-as évek végéig gyártották, addigra azonban az amerikai közönség már új, merészebb formák után vágyott. Így született meg a Ford A-Modell, melynek megjelenése után nem sokkal a V8 motorral szerelt verzió is bemutatkozott.

Az újabb modellek sikeresen voltak ugyan, ám Ford nem alakította, de még csak nem is követte az autótechnika fejlődését, így kezdtek visszaesni az eladások. A céget az unoka, Henry Ford II. vette át akkor, amikor a Ford már havonta 10 millió veszteséget könyvelt el. A céget Lee Iacocca segítségével sikerült talpra állítani, újabb sikeres modellek jelentek meg, például a legendás Ford Mustang első szériája.

A Ford 1911-ben alapította meg a Ford Europe-ot, melynek két fő központja Németországban, illetve az Egyesült Királyságban volt. A Ford Europe teljesen önálló cégként, önálló modellpalettával látta el az európai autóvásárlókat.

1925-ben jött létre a Ford Australia, mely önálló modellkínálattal 1934-ben jelentkezett először (korábban csak márkaképviseletként, illetve a Ford T-Modellek gyártójaként működött).

Veterán Ford autók

Kapcsolódó hivatkozások