Felix Wankel
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Életrajzi bevezetés (rövid): jav.) |
a (korrekciók) |
||
7. sor: | 7. sor: | ||
| született = Németország - Lahr,1902. augusztus 13. | | született = Németország - Lahr,1902. augusztus 13. | ||
| elhunyt = Németország - Heidelberg, 1988 október 9. | | elhunyt = Németország - Heidelberg, 1988 október 9. | ||
- | | kapcsolódó márka = Wankel motor, NSU | + | | kapcsolódó márka = Wankel motor, [[NSU]] |
| híres munkák = Wankel motor kifejlesztése | | híres munkák = Wankel motor kifejlesztése | ||
| innováció = Motortechnológia, erőforrások | | innováció = Motortechnológia, erőforrások |
A lap 2012. augusztus 27., 05:14-kori változata
Felix Wankel | |
Feltaláló, gépészmérnök | |
Született | Németország - Lahr,1902. augusztus 13. |
Elhunyt | Németország - Heidelberg, 1988 október 9. |
Kapcsolódó márka | Wankel motor, NSU |
Híres munkák | Wankel motor kifejlesztése |
Innováció | Motortechnológia, erőforrások |
Tartalomjegyzék |
Életrajzi bevezetés (rövid)
Felix Wankel 1902 augusztus 13-án született, a Rajna-völgyi Lahrban (Baden, DE). Édesapja elesett az I. világháborúban. Ezt követően a család Heidelbergbe költözött. Középiskoláit Donaueschingenben, Heidelbergben és Weinheimben végezte, de 1921-ben tanulmányait abbahagyva, munkát vállalt a Carl Winter Press-nél Heidelbergben. A gazdasági problémák miatt, sajnos 1926-ban elvesztette az állását. A tehetsége, és mérnöki térbeli képzelőereje folytán, már korán érdeklődni kezdett a gépek, különösen a belső égésű motorok világa iránt. Miután édesanyja özvegy volt, F. Wankel nem engedhette meg magának az egyetemi oktatást, vagy akár egy felsőfokú szakmai képzést, de képes volt autodidakta módon elsajátítani a műszaki tárgyakat. 17 évesen, azt mondta barátainak, hogy ő álmodott egy autót "egy új típusú motorral, ami félig turbina, félig hagyományos - Ez az én találmányom!".
Igen, ez a jóslat, a Wankel-motor álma, 1924-ben fogant, és ennek nyomán megnyitotta heidelbergi vállalkozását, az ötlet kifejlesztésére. Az első szabadalmát e témában 1929-ben nyerte meg.