Cadillac Series 62 Eldorado
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Cadillac Series 62 Eldorado | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Cadillac | gyártás helye = Warren, Michigan, Amerikai Egyesült…”) |
|||
(4 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Cadillac Series 62 Eldorado | | név = Cadillac Series 62 Eldorado | ||
- | | kép = | + | | kép = Cadillac-Series-62-Eldorado-elolrol.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = 200 px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Egy 1955-ös Series 62 Eldorado kabriolet az Álomautó Múzeumban. |
| gyártó = [[Cadillac]] | | gyártó = [[Cadillac]] | ||
| gyártás helye = Warren, Michigan, Amerikai Egyesült Államok | | gyártás helye = Warren, Michigan, Amerikai Egyesült Államok | ||
28. sor: | 28. sor: | ||
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 188 km/h |
| kapcsolódó modellek = | | kapcsolódó modellek = | ||
}} | }} | ||
38. sor: | 38. sor: | ||
1955-re az eredeti Eldorado teljesen átalakult. A repülőgép-ihletésű hátsó szárnyak, amelyek először a '40-es évek végén, mint apró díszítések tűntek fel, immár jóval hangsúlyosabb és nagyobb méretben az egyik legfőbb ismertetőjeggyé léptek elő. A kerékjáratokat megnagyobbították, hogy a kifejezetten az Eldoradohoz kifejlesztett küllős kerekek még látványosabbak legyenek. A műszerfalon egy réztáblába vésték a tulajdonos nevét. | 1955-re az eredeti Eldorado teljesen átalakult. A repülőgép-ihletésű hátsó szárnyak, amelyek először a '40-es évek végén, mint apró díszítések tűntek fel, immár jóval hangsúlyosabb és nagyobb méretben az egyik legfőbb ismertetőjeggyé léptek elő. A kerékjáratokat megnagyobbították, hogy a kifejezetten az Eldoradohoz kifejlesztett küllős kerekek még látványosabbak legyenek. A műszerfalon egy réztáblába vésték a tulajdonos nevét. | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Fájl:Cadillac-Series-62-Eldorado-elolrol.jpg | ||
+ | Fájl:Cadillac-Series-62-Eldorado-belulrol.jpg | ||
+ | Fájl:Cadillac-Series-62-Eldorado-hatulro.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
Az 5,4 literes felülszelepelt motor sűrítési arányát 1955-ben 8,25-ről 9,10-re növelték, amelynek következtében a V8-as teljesítménye 250 lóerőre növekedett. Aki néhány extra dollárért két négytorkú porlasztót is vásárolt, már 270 lóerővel gazdálkodhatott - s ezzel az Eldorado korának egyik legizmosabb amerikai autójává lépett elő. A kabriolet 188 km/h végsebessége sportkocsikat is megszégyenített. Az 5814 dolláros vételárból két, egyszerűbb General Motors terméket is meg lehetett volna vásárolni. Ennek ellenére 1955-ben 3950 Eldorado kabriolet készült - sem azelőtt, sem azután nem gyártottak ennyi nyitott Eldorado-t egy év leforgása alatt. | Az 5,4 literes felülszelepelt motor sűrítési arányát 1955-ben 8,25-ről 9,10-re növelték, amelynek következtében a V8-as teljesítménye 250 lóerőre növekedett. Aki néhány extra dollárért két négytorkú porlasztót is vásárolt, már 270 lóerővel gazdálkodhatott - s ezzel az Eldorado korának egyik legizmosabb amerikai autójává lépett elő. A kabriolet 188 km/h végsebessége sportkocsikat is megszégyenített. Az 5814 dolláros vételárból két, egyszerűbb General Motors terméket is meg lehetett volna vásárolni. Ennek ellenére 1955-ben 3950 Eldorado kabriolet készült - sem azelőtt, sem azután nem gyártottak ennyi nyitott Eldorado-t egy év leforgása alatt. |
A lap jelenlegi, 2011. július 4., 08:40-kori változata
Cadillac Series 62 Eldorado | |
Egy 1955-ös Series 62 Eldorado kabriolet az Álomautó Múzeumban. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Cadillac |
Gyártás helye | Warren, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Gyártás éve | 1953-1959 |
Modellvariánsok | Coupé, Cabriolett |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 5,4 literes |
Teljesítmény | 230-270 LE |
Max. sebesség | 188 km/h |
Cadillac Series 62 Eldorado típustörténet
Az Eldorado név először 1953-ban tűnt fel a Cadillacnél egy korlátozott példányszámú kabrioleten. A frissen elnökké választott Dwight D. Eisenhower, a legendák arannyal teli városáról elnevezett nyitott autóban parádézott beiktatási ünnepségén, amely óriási reklámot jelentett a Cadillacnak. E típuson jelent meg először a körbefutó szélvédő, a korszak amerikai autóinak egyik jellegzetessége.
1955-re az eredeti Eldorado teljesen átalakult. A repülőgép-ihletésű hátsó szárnyak, amelyek először a '40-es évek végén, mint apró díszítések tűntek fel, immár jóval hangsúlyosabb és nagyobb méretben az egyik legfőbb ismertetőjeggyé léptek elő. A kerékjáratokat megnagyobbították, hogy a kifejezetten az Eldoradohoz kifejlesztett küllős kerekek még látványosabbak legyenek. A műszerfalon egy réztáblába vésték a tulajdonos nevét.
Az 5,4 literes felülszelepelt motor sűrítési arányát 1955-ben 8,25-ről 9,10-re növelték, amelynek következtében a V8-as teljesítménye 250 lóerőre növekedett. Aki néhány extra dollárért két négytorkú porlasztót is vásárolt, már 270 lóerővel gazdálkodhatott - s ezzel az Eldorado korának egyik legizmosabb amerikai autójává lépett elő. A kabriolet 188 km/h végsebessége sportkocsikat is megszégyenített. Az 5814 dolláros vételárból két, egyszerűbb General Motors terméket is meg lehetett volna vásárolni. Ennek ellenére 1955-ben 3950 Eldorado kabriolet készült - sem azelőtt, sem azután nem gyártottak ennyi nyitott Eldorado-t egy év leforgása alatt.