Alpine
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Alpine | |
Société Anonyme des Automobiles Alpine | |
Alapítva | 1954 |
Alapító | Jean Rédélé |
Megszűnt | 1973 |
Székhely | Franciaország, Dieppe |
Kulcsemberek | "Designer Team" |
A(z) Alpine weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.
Egy Renault Alpine modell a sok közül (A310)
Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.
A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.
Az Alpine jó kapcsolatokat alakított ki a nagy múlttal rendelkező Lotus céggel, illetve Colin Chapman-nel a "Lotus lelkével". A Lotus Elan konstrukció elrendezése ihlette, például az Alpine A110 tervezőit, melyet később Lotus Europa(stock) készlettel is, R16 (TS, TX) alapmotorral szereltek össze.
Más gyártók is átvették az Alpine gyártási jogokat, így ezeket az USA, Mexico, Spanyolország, Bulgária, Brazilia területén is gyártották. A brazil A110-es változat "Interlagos" néven futott, egy Európában akkoriban ismeretlen fiatalember, Emerson Fittipaldi koptatta vele a versenypályákat.
A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a Lancia Stratos sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
Idővonal /Kronológia/
Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"
- 1970 - Renault kapja a legtöbb alpesi cég.
- 1971 - Alpine nyerte a Nemzetközi Rally Championship az A110. Az A310 modellt vezetünk be a genfi autószalonon.
- 1973 - Alpine A110 és a World Rally Champion.
- 1974 - Az új modellek 1600 SX, SI és SC Alpine kifejleszt egy új felfüggesztés koncepciót, amely bevezette az A310 modell utóda az A110. Alpine beépített gyári versenyautó Renault 17 Gordinis, akkor megnyeri a Nyomja meg Függetlenül Rally - World Rally Championship forduló Michigan USA. Az a tény, hogy a francia kormány megtiltja minden motorsport események súlyos hatással Alpine gazdasági helyzetét.
- 1975 - Az utolsó alkalommal, amikor egy gyártelepi A110 rally autó belép a verseny esemény.
- 1977 - Júliusban Alpine leállítja gyártását az A110. Az utolsó Berlinette egy zöld 1600 SX. Még a spanyol termelési hely kell szállítani alkatrészeket befejezni ezt a kocsit. Összességében 7176 Berlinettes elhagyta a site-on Dieppe. De már licencszerződések bolgár, spanyol és mexikói cégek. A következő években látott több utódai a Berlinette. De egyikük sem érte el sem a népszerűség, sem a képet. Guy Fréquelin az Alpine A310-V6 "Calberson" megnyeri az 1977-es francia rally bajnokságot.
- 1996 - Ma - Renault dönt a modellt A610 legyen utolsó Alpine valaha épített. A vállalat vezetése nincs meggyőződve arról, hogy képes egy olyan modell kidolgozása egy ilyen kis piaci szegmens gazdaságos módon. Az alpesi gyár Dieppe használt összeszerelésére Renault Sport autók tartani a sportos örökség életben.
- 2007 - augusztus 10 - Jean Rédélé meghal 85 évesen.
- 2007 - október - Renault felfrissíti a klasszikus alpesi márka, új modellek miatt 2010 után (mivel törölték).
Veterán Alpine modellek
Országúti változatok - sport és túra célokra is
A bal alsó felirat hibás, helyesen A310, javít
Modell | első gyártási év | Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/ |
---|---|---|
Alpine (Renault) Mille Miglia A106 | (1955-1961) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 |
Alpine (Renault) A108 | (1958-1965) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108 |
Alpine (Renault) A110 | (1961-1977) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110 |
Alpine (Renault) A310 | (1971-1984) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310 |
Alpine (Renault) GTA / A610 | (1986-1991) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610 |
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött |
Verseny modellek, változatok
Alpine M64, Ford GT40 motorral
Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)
Most mennek egy kört
Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)
Kapcsolódó hivatkozások
- A Renault Sport hivatalos oldala
- Wikipedia EN, DE, IT, FR
- Alpine (Renault) Mille Miglia A6 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
- Alpine (Renault) A8 (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
- Alpine (Renault) A110 (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
- Alpine (Renault) A310 (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
- Alpine (Renault) GTA/A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610