A DMG fő fejlesztési irányainak meghatározásában kulcsszerepe volt Emil Jellineknek, aki az igazgatótanács tagjaként irányította Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach munkáját. A Mercedes – mely Jellinek lányának keresztneve volt - 1901-ben, egy új motor neveként jelent meg először a cégnél. A luxusautókat gyártó DMG-nek azonban a gazdasági válság idején nem ment valami jók, így 1924-ben egyesült a Benz-el, létrejött a Daimler-Benz cég, s vele együtt a Mercedes-Benz márka.
Az első Mercedes a DMG-től -1901 Daimler 35HP
A már 20-as évek elején feltöltőt használó márka sportos modellekkel áll elő, melyek tervezése felett Ferdinand Porsche bábáskodott. A modellek sikeresek voltak ugyan, de a pénz a „konvencionálisabb” Mercedesek, például az 1931-ben bemutatkozó Mercedes-Benz 170 hozták.
1936-ban gördült ki a gyárból be a Mercesdes-Benz 260D, a világ első sorozatgyártású dízelautója. A praktikus autók mellett számos versenymodell is született, melyek kifejlesztésében nem kis szerepe volt Hitler német versenysportok iránti elkötelezettségének.
A II. világháború után a lebombázott gyárakba nagyon lassan tért vissza az élet, kezdetben kisteherautók készültek a korábbi 170V alapjait felhasználva, majd 1947-ben az autógyártás is beindult. 1954-ben visszatért a sportos vonal is, ekkor jelent meg a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL, melynek egy-egy darabja ma már dollármilliókért kel el az aukciókon.
A passzív biztonság úttörőjeként is számon tartott Mercedes számos újdonságot mutat be, ezek rendszerint a királykategóriának számító S-osztályban kapnak helyet, majd szépen lassan átszivárognak a kisebb modellekbe.
Veterán Mercedes-Benz autók
I. és II. világháború közötti oldtimer Mercedes-Benz modellek