DKW RT 125
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
IsmertetőAz RT 125 motorkerékpárokat 1939-1965 között különböző gyártók is készítették. Mintegy 450.000 db épült Németországban, így az RT 125 a legnagyobb számban gyártott német motorkerékpár. Az "RT" betűszó jelentése R(eich)T(yp)~országos típus szóösszetételből származik, míg a 125, a motor lökettérfogatára utal. A motorkerékpárt a DKW vezető tervezője Hermann Weber konstruálta. Az RT 125 volt a leginkább másolt motorkerékpár a világon, mivel a vonatkozó szabadalom a WWII-t követően megszűnt. Körülbelül ötmillió példányt gyártottak világszerte, illetve ha a Honda Super Cub mennyiségével számítjuk, mintegy 6 millió készült a világon. Technológia A kétütemű motor letisztult és egyszerű konstrukciója, jó hatásfokot és üzembiztonságot nyújtott a felhasználóknak. Minden RT 125-ös model léghűtéses egyhengeres - kétütemű motor, lapos dugattyúval (nincs terelőgát) lett kialakítva, viszont a "Schnürle" elrendezésű átömlő csatornák huroköblítése biztosítja a munkavégzési ütemek megbízhatóságát. Ezen tulajdonságok, valamint az hengerfej egyszerű égéstér kialakítása, tovább javítja a sűrítési arányt illetve az adott köbtartalomból kihozható teljesítményt. A méretek: furata 52 mm, a lökete 58 mm, és így lökettérfogata 123 cm3. A modelltől és évjárattól függő teljesítmény 4,75-6,5 LE között volt. A motor öntöttvas hengert és alumínium hengerfejet kapott, egy blokkban a 3 v. 4 fokozatú sebességváltóval. A főtengelyen feszültség-szabályzóval ellátott 6-voltos dinamó kapott helyet, a keverék ellátást egy egytorkú porlasztó biztosította, egy úszóház és egy tűszelep segítségével. Mind a főtengely és a váltómű, mind a sebességváltó és a hátsó kerék fogaskerekei között görgős láncok biztosítják a kapcsolatot. Az erőátvitel a hajtómű-kialakításától függően három vagy négy fokozatú. A váltómechanizmus léptetővillás elrendezésű. A kétütemű motor kenését a benzin-olaj keverék biztosította, a keverési arány olaj-benzin 1:25-1:40. A maximális sebesség típustól függően 75 és 90 km/h között volt. TípustörténetAz RT 125-tól 1939-ben DKW bevezetni, abban az időben a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója. A motorkerékpár alapul RT 100 -tól 1934. Ez is, mint RT 2 ½ hp ismert gép volt érzés a 100 cc osztály, mert volt egy kick starter, három kézzel tolódott fogaskerekek, vezérlők és kijött nélkül az akkori szokásos e osztályú motorok pedálok, így ez egy "igazi" motorkerékpár és az ára csak 345 birodalmi Végső polgári fejlődés előtt a második világháború 1939-ben, az RT 125 került bevezetésre. A legfontosabb újítás volt, elsősorban a nagyobb, teljesen új motor az újonnan létrehozott 125-cc kategóriában. Volt egy dinamó akkumulátorral gyújtás és hozzájárult 4,75 LE, elég a maximális sebesség 80 km / h. A motorkerékpár alkalmazott átlagosan 2,5 l/100 km és a költségek 425 birodalmi (akkor a havi bruttó fizetése egy általános iskolai tanár), utasülés és sebességmérő is rendelkezésre álltak. A motor volt, csak fekete, és most felszerelt 3 sebességes pedál és kézi tengelykapcsoló és megmérjük mintegy 70 kilogramm üres. A motor ezután jobb, hogy sok konkurens modellek teljesítménye, de olcsóbb. V megkóstolta az 1939-es bemutatott NSU 125 ZDB - motorteljesítménye a 122 cc elmozdulás és 4 LE, végsebessége 70 km / h - 5 Reichsmark több, mint az RT 125. Ebben a technikai megközelítés az oka a sok éves folytatódott sikere RT 125, mert ez a gép volt az alapja egy új kezdet után, a második világháború, mind a fő gyár Zschopau ( Szászország ), és a gyár az ingolstadti ( Bajorország ) és volt valami a " népszerű motorkerékpár ", amely így sok és amelyhez bármikor hivatkozhat. Ez egyesítette a közgazdaságtan egy könnyű motorkerékpár , 100 cc a teljesítménye egy 200 köbcentis motorral, és volt (ez idő szerint) meglehetősen sportos kis hétköznapi gép.
KortársakMár a háború alatt, mind az RT 100 és RT 125 másolták Angliában. Royal Enfield 1939-ben épült, a RE modellt, az úgynevezett "The Flying Flea", a "Flying Flea" nevezett. A csomagolt fa ládákban "Flying Flea" dobták be ernyők ki azokon a repülőgépeken, a brit földi egységeket. Szintén épült 1939 WSK Lengyelországban és Jawa az egykori Csehszlovákiában, a RT 125, mint engedély változatok. Azok után, a második világháború szabadalom volt a RT 125 a legtöbb másolt motorkerékpár a világon. [1] . Számos neves gyártó másolja a motorkerékpár része a legapróbb részletekig Megjelent már 1946-ban, a szovjet üstökös K 125 . Szintén 1948-tól épült Harley-Davidson Hummer ( ek ) alatt is a modell neve "125 S" a "Super" vagy egyszerűen "Harley-Davidson 125" a piacon, a brit BSA Bantam ( ek ) , a szovjet Moskva M1A vagy A Yamaha YA-1 (az első motorkerékpár a vállalat) a másolatait 125. RT A jogok reprodukciót az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és a Szovjetunió volt, jóvátétel a második világháború után, a Zschopau részben lebontották, szállítani és alkatrészeket gyártó létesítmények országban a szövetségesek. Más gyártók, akik másolt fogalmát RT 125, volt többek között Olaszországban Moto Morini a "125 Turismo" (1946-1953), valamint Mival és a magyar Csepel (1947-1954). Lengyelországban volt három gyártó, aki készített másolatot RT 125: SHL (motorkerékpár márka) a modellek M02, M03 és M04, Sokol , a Model 125 és M01 WSK a modell M06. A motor tervezése SHL M11 - és WSK M06 motorkerékpár alapján DKW motorkerékpár-motor építése. A többi része motorkerékpárok kifejlesztette a lengyel tervezők. Másolatok is voltak azok a gyártók továbbfejlesztik és részben épült fel a 1970-es és eredményezett lengyel-indiai együttműködés 1962-ben Még India márkanév alatt Rajdoot gyártott 2005-ig a különböző változatok. [8] Ezek voltak eredetileg egy licencelt változata a lengyel SHL M11 . Jelenleg (2012) a gyártó gyárt Minsk Moto három különböző modellt, melyek további fejlesztéseket a 1951-ben, Minszkben keletkezik M1A Moskva. [9] [10] Németország, volt a becslések szerint 450 000 RT 125, több mint öt millió.
Wehrmacht modellDKW RT 125-1 a fegyveres erők , 1943-1944 modell év 1941-ben a termelés az RT van beállítva, a 125 a hadsereg , hogy a kínálat nagyobb mennyiségű a modell NZ 350-1. Mivel a vezetők megállapította, hogy az NZ 350-1 a menetkész tömege 175 kg volt, túl nehéz és nehézkes a katonák gyakran úgy döntöttek, hogy egy könnyebb kerékpár az első. Ezért 1943-ban a termelés 125 RT, kisebb módosításokkal a nehéz katonai felhasználásra néven RT 125 újabb verzió ismét bekerült (RT 125-A.). A változások a jól RT 125-1 említett Wehrmacht motorkerékpár tartalmaz egy nagyobb tartály katonai sapka (intézkedés), keret megerősítése bárok (mint NZ 350-1), a vortex levegőszűrő hasonlóan alapvetően az NZ 350-1, teljesen vám öntöttvas motor , sebességmérő ISGUS sebességmérő, tekercs teleszkópos villa a trapéz (ahelyett, hogy a polgári modell rugalmas felfüggesztés), csomagolják és a festék a festék importált 1943-tól katonai egység szín 43 (sötét sárga) vagy olajzöld. Szerint a termelési terv 1945-ben havonta 600 gép elhagyja a gyárat épületek. Egy üres súlya 91 kg, és a jármű bruttó súlya legfeljebb 240 kg-ot, a motor nagyon könnyű és fürge, de elég erős ahhoz, hogy gyorsan együtt masírozó katona csomag előre. Körülbelül 12.000 járművet leszállították a háború a Wehrmacht. 1944-ben a hadsereg főparancsnokság, per 100 RT 125 A. ingyenes exportra Svájc és Svédország. Március végéig 1945 a biztosított csak 165 200 motorkerékpár született. Az RT 125-A. és a DKW NZ 350-1 az egyetlen kerékpárt, hogy még épül a háború ellen, a Wehrmacht. GalériaForrások, hivatkozások |