Steyr Type VII

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 20., 09:10-kor történt szerkesztése után volt.
Steyr type VII 12/50
SteyrVIIhead.jpg
Steyr AG.
Gyártási adatok
GyártóSteyr Művek Ausztria
Gyártás helyeSteyr
Gyártás éve1925-1928
Darabszám2148 db
Modellvariánsok4 type
KategóriaLimuzin, FR layout
TervezőHans Ledwinka, Anton Honsig
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4*** mm
Szélesség16** mm
Magasság16** mm
Tömeg1*** kg
Alvázacél hossztartók, keresztmerevítők
Tengelytáv2*** mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
MotorSoros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC)
Felépítésorrmotor, hátsólkerék hajtás
Váltókézi, 4 fokozat+R
Teljesítmény~50 LE
Max. nyomatékNA
ÁtlagfogyasztásNA
GyorsulásNA
Max. sebesség100 km/h

Kapcsolódó modellek
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V


Tartalomjegyzék

A Steyr VII típusról, röviden

Steyr kuhlefigur01.jpg

A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)

Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.

A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)

Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.

SteyrVIIhu.jpg

Const1.gif

Típus-, ismertetés és történet

St VII prospekt01.jpg

Jellemzők (autó specifikáció)

StVIIspec.jpg

STEYR Type VII 12/50 specifikáció TÍPUS LEÍRÁS
Nr Szerkezeti egység Jellemző adatok
I. Típus VII 12 / 50
Steyr kuehlerfigur02.jpg SteyrVIIhead.jpg
Gyártási évjárat 1925-1929 között
II. Felépítmény/változatok* T4, L4, Ld4
Alváz Acél tartószerkezetű "létra-váz"
III. Motor S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor
Szelepvezérlés Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC)
Furat x löket 80 mm x 110 mm
Lökettérfogat 3325 cm3
Teljesítmény (LE) 50
Teljesítmény (kW) 37
IV. Erőátvitel/hajtáslánc Egytárcsás száraz kuplung, 4 fokozatú kézi váltó (+R), a motorblokkhoz integrálva. A váltótól a hátsó hídig kardáncsuklókkal ellátott, tokozott tengely, differenciálmű Gleason fogazású kúpfogaskerekekkel, merev hátsó híd.
V. "Fődarabok"
Kormánymű Szabadon állítható csavarorsós kormányszerkezet, jobbkormány, pormentes-állítható gömbcsuklók a rudazaton, dönthető kormánykerék.
Fékek Mechanikus lábfék mind a négy keréken, az első kerék fékrendszer változat, -Perrot- system (kérésre és felár ellenében) Kézifék a hátsó kerékpáron. A fékdobok olaj-és porálló kivitelűek
Futómű Elöl fél-elliptikus laprugók - merev tengely, hátul hoszzanti laprugók, hossz-lengőkaros felfüggesztés
Keréktárcsa levehető kerekek, préselt(sajtolt) acéllemezből
Gumiabroncs 820*120 mm (820*135mm)
VI. Elektromos rendszer
Világítás Kombinált világítási és gyújtási rendszer (lásd.:gyújtás)

2 fényszóró, beépített városi lámpák, fedélzeti lámpa, keresőlámpa;

Dinamó 12 V Bosch
Önindító 12 V Bosch
Gyújtás nagyfeszültségű elektromos gyújtásrendszer, automatikus gyújtásidőzítés a motor üzemállapota szerint (fordulatszám, terhelés)
VI. "Menet" adatok
Fogyasztás benzin / olaj 100 km távon 16-18 l benzin; 0,25 kg olaj
Maximális sebesség 100 km/h
VII. Tömeg adatok Önsúly / a felszerelt alváz 1000 kg
Összsúly / nyitott túra karosszériával 1650 kg
Benzintartály 2 db; elöl 30 l-es "ejtőtartály", hátul 90 l-es tartály
VIII. Méretek
Teljes hossz / utastér hossz 4580 mm / 2750 mm
Szélesség 1670 mm
Magasság 1480 mm a kormánykerék felső ívpontjáig
Tengelytáv 3475 mm
Nyomtáv elől/hátul 1475 mm / 1475 mm
Legkisebb hasmagasság 200 mm
Fordulókör r / d mm 4500 mm / 9000 mm
* Magyarázat / felépítmény változatok T4 = 4-türiger Tourenwagen, 4 ajtós túrakocsi, ponyvatetővel
L4 = 4-türige Limousine, 4 ajtós zárt felépítmény
Ld4 = 4-türiges Landaulet, - elől nyitott,- hátul zárt felépítmény
IX. Weblinkek Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI
Források Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945.
Kategoria: Steyr személyautók [Pkw-Modell Steyr (Unternehmen)]

Adatok (motor specifikáció)

StrVIImotspec.jpg
STEYR TYPE VII MOTOR TÍPUS LEÍRÁS
Nr Egység Adatok
StVIImotor01.jpg
I. Motor serie nr. orrmotor (FR), vízhűtéses, soros 6 hengeres; váltóművel integrálva, 3 pontos felfüggesztés
1. Furat x löket 80 mm x 110 mm
2. Lökettérfogat: 3325 cm3
3. Max. teljesítmény: 50 LE /2400 rpm, (37 kW)
4. Max. nyomaték: .... Nm /..... rpm.
5. Anyag: acél-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej
6. Sűrítési arány: ........:1
7. Főtengely: osztott rendszerű, (x db) fő-csapágy
8. Vezérlés: OHC, Két szelep hengerenként, 1 vezérműtengely a hengerfejben.
9. Üzemanyag Benzin
10. Porlasztó: ZENITH ABG 3474 1 db egytorkú, többfúvókás, emelő-áramú, működtetés gázpedál, kézi beállítás kormányoszlopon;
11. Gyújtásrendszer: BOSCH I ZF-6 SP-3 nagyfeszültségű elektromos gyújtásrendszer, automatikus gyújtásidőzítés a motor üzemállapota szerint (fordulatszám, terhelés)
12. Tengelykapcsoló Lamellás tengelykapcsoló, automata csapágy kenéssel;
13. Váltómű négy fokozatú kézi váltó (+hátramenet) a motorblokkal kombinált kivitelben, a 4. fokozat direkt meghajtás (1:1)
14. Hűtési rendszer méhsejt bordázatú hűtőradiátor, szárnylapátos keringető szivattyú, ékszíjmeghajtás, a levegő ventilátorral közös tengelyen
15. Kenési rendszer Kényszer olajozású motor kenési rendszer, forgattyús tengely meghajtású olajszivattyúval. Olajnyomás kijelző a műszerfalon.
16. Főkapcsoló A működtető kapcsoló, balra középen a kormányszerelvényen;

Archívum

St7 pb13.jpg

1925 Steyr Type VII.GIF

SteyrVIImotor.jpg

St7 pb12.jpg

Fényképek

A STEYR VII TÍPUS MODELLVÁLTOZATAI
LIMUZIN "ablak" variánsok
St7 pd1 6.jpg
NYITOTT TÚRA-, & COUPE DE VILLE, LANDAULET, változatok
St7 pd1 23.jpg
St7 pd1 45.jpg
TÚRAVÁLTOZAT - lapos hűtővel (Flachkühler)
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.

Források, hivatkozások

VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg