Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4*** mm |
Szélesség | 16** mm |
Magasság | 16** mm |
Tömeg | 1*** kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 2*** mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Jellemzők (autó specifikáció)
Nr | Szerkezeti egység | Jellemző adatok |
---|---|---|
I. | Típus | VII 12 / 50 |
Gyártási évjárat | 1925-1929 között | |
II. | Felépítmény/változatok* | T4, L4, Ld4 |
Alváz | Acél tartószerkezetű "létra-váz" | |
III. | Motor | S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor |
Szelepvezérlés | Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) | |
Furat x löket | 80 mm x 110 mm | |
Lökettérfogat | 3325 cm3 | |
Teljesítmény (LE) | 50 | |
Teljesítmény (kW) | 37 | |
IV. | Erőátvitel/hajtáslánc | Egytárcsás száraz kuplung, 4 fokozatú kézi váltó (+R), a motorblokkhoz integrálva. A váltótól a hátsó hídig kardáncsuklókkal ellátott, tokozott tengely, differenciálmű Gleason fogazású kúpfogaskerekekkel, merev hátsó híd. |
V. | Kormánymű | Szabadon állítható csavarorsós kormányszerkezet, jobbkormány, pormentes-állítható gömbcsuklók a rudazaton, dönthető kormánykerék. |
Fékek | Mechanikus lábfék mind a négy keréken, az első kerék fékrendszer változat, -Perrot- system (kérésre és felár ellenében) Kézifék a hátsó kerékpáron. A fékdobok olaj-és porálló kivitelűek | |
Futómű | Elöl fél-elliptikus laprugók - merev tengely, hátul hoszzanti laprugók, hossz-lengőkaros felfüggesztés | |
Keréktárcsa | levehető kerekek, préselt(sajtolt) acéllemezből | |
Gumiabroncs | 820*120 mm (820*135mm) | |
VI. | Elektromos rendszer | |
Világítás | Kombinált világítási és gyújtási rendszer (lásd.:gyújtás)
2 fényszóró, beépített városi lámpák, fedélzeti lámpa, keresőlámpa; | |
Dinamó | 12 V Bosch | |
Önindító | 12 V Bosch | |
Gyújtás | nagyfeszültségű elektromos gyújtásrendszer, automatikus gyújtásidőzítés a motor üzemállapota szerint (fordulatszám, terhelés) | |
VI. | Fogyasztás benzin / olaj 100 km távon | 16-18 l benzin; 0,25 kg olaj |
Maximális sebesség | 100 km/h | |
VII. | Tömeg adatok Önsúly / a felszerelt alváz | 1000 kg |
Összsúly / nyitott túra karosszériával | 1650 kg | |
Benzintartály | 2 db; elöl 30 l-es "ejtőtartály", hátul 90 l-es tartály | |
VIII. | Méretek | |
Teljes hossz / utastér hossz | 4580 mm / 2750 mm | |
Szélesség | ||
Magasság | ||
Tengelytáv | 3475 mm | |
Nyomtáv elől/hátul | 1475 mm / 1475 mm | |
Legkisebb hasmagasság | 200 mm | |
Fordulókör r / d mm | 4500 mm / 9000 mm | |
* | Magyarázat / felépítmény változatok | T4 = 4-türiger Tourenwagen |
L4 = 4-türige Limousine | ||
Ld4 = 4-türiges Landaulet | ||
IX. | Weblinks | Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI |
Quelle | Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945.
Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197 | |
Kategorien: | Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) |
Adatok (motor specifikáció)
Nr | Egység | Adatok |
---|---|---|
I. | Motor serie nr. | orrmotor (FR), vízhűtéses, soros 6 hengeres; váltóművel integrálva, 3 pontos felfüggesztés |
1. | Furat x löket | 80 mm x 110 mm |
2. | Lökettérfogat: | 3325 cm3 |
3. | Max. teljesítmény: | 50 LE /2400 rpm, (37 kW) |
4. | Max. nyomaték: | .... Nm /..... rpm. |
5. | Anyag: | acél-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej |
6. | Sűrítési arány: | ........:1 |
7. | Főtengely: | osztott rendszerű, (x db) fő-csapágy |
8. | Vezérlés: | OHC, Két szelep hengerenként, 1 vezérműtengely a hengerfejben. |
9. | Üzemanyag | Benzin |
10. | Porlasztó: | 1 db többfúvókás, esőáramú, működtetés gázpedál, kézi beállítás kormányoszlopon; |
11. | Gyújtásrendszer: |
Tengelykapcsoló | |
Váltómű | |
Archívum
Fényképek
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode. |