Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4*** mm |
Szélesség | 16** mm |
Magasság | 16** mm |
Tömeg | 1*** kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 2*** mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Jellemzők (autó specifikáció)
Nr | Szerkezeti egység | Jellemző adatok |
---|---|---|
I. | Típus | VII |
Gyártási évjárat | 1925-1929 között | |
II. | Felépítmény/változatok* | T4, L4, Ld4 |
Alváz | Acél tartószerkezetű "létra-váz" | |
III. | Motor | S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor |
Szelepvezérlés | Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) | |
Furat x löket | 80 mm x 110 mm | |
Lökettérfogat | 3325 cm3 | |
Teljesítmény (LE) | 50 | |
Teljesítmény (kW) | 37 | |
IV. | Erőátvitel/hajtáslánc | |
V. | Kormánymű | |
Fékek | ||
Futómű | ||
Keréktárcsa | ||
Gumiabroncs | ||
Benzintartály | ||
VI. Elektromos rendszer | ||
Dinamó | 12 V Bosch | |
Önindító | 12 V Bosch | |
Gyújtás | ||
VI. | Fogyasztás | NA |
Maximális sebesség | 100 km/h | |
VII. | Önsúly | 1650 kg |
Összsúly | ||
VIII. | Méretek | |
Teljes hossz | ||
Szélesség | ||
Magasság | ||
Tengelytáv | 3475 mm | |
Nyomtáv elől/hátul | 1475 mm / 1475 mm | |
Fordulókör | ||
*Magyarázat/felépítmény | T4 = 4-türiger Tourenwagen | |
L4 = 4-türige Limousine | ||
Ld4 = 4-türiges Landaulet | ||
IX. | Weblinks | Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI |
Quelle | Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945.
Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197 | |
Kategorien: | Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) |
Adatok (motor specifikáció)
Nr | Egység | Adatok |
---|---|---|
I. | Motor serie nr. | orrmotor (FR), vízhűtéses, soros 6 hengeres |
1. | Furat x löket | 80 mm x 110 mm |
2. | Lökettérfogat: | 3325 cm3 |
3. | Max. teljesítmény: | 50 LE /.... rpm, (37 kW) |
4. | Max. nyomaték: | .... Nm /..... rpm. |
5. | Anyag: | acél-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej |
6. | Sűrítési arány: | ........:1 |
7. | Főtengely: | ... db fő-csapágy |
8. | Vezérlés: | OHC, Két szelep hengerenként, 1 vezérműtengely a hengerfejben. |
9. | Üzemanyag | Benzin |
10. | Porlasztó: | 1 db |
11. | Gyújtásrendszer: | Hagyományos, megszakító-elosztóház+nagyfesz. trafó, 1 gy.gyertya/henger gy.sor: |
Tengelykapcsoló | |
Váltómű | |
Archívum
Typ VII Bauzeitraum 1925 bis 1929 Aufbauten T4, L4, Ld4 Motor 6 Zyl. Reihe 4 Takt Ventile hängend mit obenliegender Nockenwelle (OHC) Bohrung x Hub 80 mm x 110 mm Hubraum 3325 cm3 Leistung (PS) 50 Leistung (kW) 37 Verbrauch
Höchstgeschwindigkeit 100 km/h Leergewicht 1650 kg Zul. Gesamtgewicht
Elektrik 12 Volt Länge
Breite
Höhe
Radstand 3475 mm Spur vorne / hinten 1475 mm / 1475 mm Wendekreis
T4 = 4-türiger Tourenwagen L4 = 4-türige Limousine Ld4 = 4-türiges Landaulet Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197
Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) --