Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4*** mm |
Szélesség | 16** mm |
Magasság | 16** mm |
Tömeg | 1*** kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 2*** mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Jellemzők (autó specifikáció)
Adatok (motor specifikáció)
Typ | VII |
Bauzeitraum | 1925 bis 1929 |
Aufbauten* | T4, L4, Ld4 |
Motor | S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor |
Szelepvezérlés | Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) |
Furat x löket | 80 mm x 110 mm |
Lökettérfogat | 3325 cm3 |
Teljesítmény (LE) | 50 |
Teljesítmény (kW) | 37 |
Fogyasztás | NA |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Önsúly | 1650 kg |
Összsúly | |
Elektromos rendszer | 12 Volt |
Länge | |
Szélesség | |
Magasság | |
Tengelytáv | 3475 mm |
Nyomtáv elől/hátul | 1475 mm / 1475 mm |
Fordulókör | |
T4 = 4-türiger Tourenwagen | |
L4 = 4-türige Limousine | |
Ld4 = 4-türiges Landaulet
Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197 Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) ArchívumTyp VII Bauzeitraum 1925 bis 1929 Aufbauten T4, L4, Ld4 Motor 6 Zyl. Reihe 4 Takt Ventile hängend mit obenliegender Nockenwelle (OHC) Bohrung x Hub 80 mm x 110 mm Hubraum 3325 cm3 Leistung (PS) 50 Leistung (kW) 37 Verbrauch Höchstgeschwindigkeit 100 km/h Leergewicht 1650 kg Zul. Gesamtgewicht Elektrik 12 Volt Länge Breite Höhe Radstand 3475 mm Spur vorne / hinten 1475 mm / 1475 mm Wendekreis T4 = 4-türiger Tourenwagen L4 = 4-türige Limousine Ld4 = 4-türiges Landaulet Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197 Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) -- FényképekForrások, hivatkozások |