Johann Puch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 24., 05:38-kor történt szerkesztése után volt.
Johann Puch
Johan-Puch1.jpeg
Johann Puch feltaláló, konstruktőr
Született1862. június 27. Szlovénia
Elhunyt1914. július 19. Horvátország
Kapcsolódó márkaPUCH
Híres munkákPuch művek megalapítása
Innovációgépjárműipari fejlesztés



Tartalomjegyzék

Rövid életrajz

Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - †1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott.

1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is.

1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.

Type VII. "Alpenwagen" - A császári udvar hétköznapi autója
1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.

Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.

Sok-sok sportsiker is kíséri a cég történetét, melyet ezek a műszaki újdonságok alapoztak meg.

Életrajzi momentumok

Tandem projekt

Ahhoz, hogy megértsük az ikerdugattyús elrendezés lényegét, menjünk vissza a 1912-be, amikor az olasz mérnök Alberto Garelli feltalálta ezt. Igen, A. Garelli, a "Garelli Motociclette"-nél épített egy 346cc motor, kifejezetten motorkerékpárok számára. Az elképzelés az volt, hogy ezzel a side-by-side megoldással felszámolja a 2 ütemű motorok gyengeségeit, és megnöveli hatásfokukat, nevezetesen a gyenge nyomatékleadást az alacsony-közepes fordulatszám tartományban.

Puch Sidecar 1905-06

J. Puch saját oldalkocsis motorján 1903


Johann Puch AG már működő több mint egy évtizede azon a ponton, gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett Johann Puch magát termelése motorkerékpárok és szélesebb körű gyártott termékek. Sajnos Johann dolgozott magát korai halál 1914-ben és az azt követő WW1, az osztrák cég nem volt a legjobb egészségnek örvend. A háború után egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino, elküldték a fő gyár Grazban a felszámolásról műveleteket, hanem letette a gyökerek és újra odaszánta a vállalat motorkerékpár-gyártás, alapuló javulás Garelli a design. Marcellino meg a dugattyúk tandem jobb hengeres töltő és egy hosszabb hatalom stroke. Puch még megnyerte a Német Grand Prix 1931-ben egy kettős feltöltésű egyetlen.

Fontosabb fejlesztései

A teljesség igénye nélkül néhány, Ausztriában bejegyzett "patent"

Fordítás alatt, lassan készül ____12.gif_____

Hivatkozásook

  1. J. Puch életrajz DE
  2. J. Puch életrajz EN
  3. J. Puch múzeum Graz, AT
  4. A Puch művek
  5. Puch aktualitások