Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Adler | |
Alapítva | 1900 |
Megszűnt | 1957 |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.
Veterán Adler autók
MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL
Veterán Adler motorok
- Adler M 100 (1949-1957)
- Adler M 125 (1950-1957)
- Adler M 150 (1951-1953)
- Adler M 2011 (1954-1956)
- Adler M 200 (1951-1953)
- Adler M 250 (1952-1954)
- Adler M 250S (1952-1954)
- Adler MB 150 (1954-1957)
- Adler MB 201 (1954-1956)
- Adler MB 200 (1953-1957)
- Adler MB 250 (1953-1957)
- Adler MB 250S (1954-1956)
Kapcsolódó hivatkozások
Németországi Adler veterán klub