Adler | | Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG | Alapítva | 1900 (H. Kleyer AG. 1880) | Alapító | Heinrich L. Kleyer
(1853 Darmstadt - 1932 Frankfurt am Main) | Megszűnt | 1957 | Székhely | Frankfurt am Main, Németország | A(z) Adler weboldala |
Veterán márkatörténet
Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken.
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ám ezen időszak alatt egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág felfutása is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel.
Veterán Adler autók
Veterán Adler motorok
|
Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902
|
Kapcsolódó hivatkozások
|