DKW RT 125

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2013. február 14., 08:22-kor történt szerkesztése után volt.

VeteranBanner2012b.jpg

DKW RT 125
13 dkw 1949 rt125w 125cc.jpg
DKW RT 125 - 1949
Gyártási adatok
GyártóDKW
Gyártás helyeZschopau, Németország
Gyártás éve1939-1965
TervezőHermann Weber
A(z) RT 125 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Üzemanyagbenzin-olaj keverék
Teljesítmény
MotorEgyhengeres, léghűtéses, 123 cm3 lökettérfogat
FelépítésKétütemű, huroköblítéses, Schnürle átömlökkel
Váltó3 v. 4 sebesség, lábváltó
Teljesítmény4,7-6,5 LE
Max. sebesség78-90 km/h

Kapcsolódó modellek
előd:DKW RT 100, hasonló:NSU Fox, utód:MZ ES 125/150


Tartalomjegyzék

Ismertető

Az RT 125 motorkerékpárokat 1939-1965 között különböző gyártók is készítették. Mintegy 450.000 db épült Németországban, így az RT 125 a legnagyobb számban gyártott német motorkerékpár. Az "RT" betűszó jelentése R(eich)T(yp)~országos típus szóösszetételből származik, míg a 125, a motor lökettérfogatára utal. A motorkerékpárt a DKW vezető tervezője Hermann Weber konstruálta.

Az RT 125 volt a leginkább másolt motorkerékpár a világon, mivel a vonatkozó szabadalom a WWII-t követően megszűnt. Körülbelül ötmillió példányt gyártottak világszerte, illetve ha a Honda Super Cub mennyiségével számítjuk, mintegy 6 millió készült a világon.

DKW 125 RT - 1939

Technológia

A kétütemű motor letisztult és egyszerű konstrukciója, jó hatásfokot és üzembiztonságot nyújtott a felhasználóknak. Minden RT 125-ös model léghűtéses egyhengeres - kétütemű motor, lapos dugattyúval (nincs terelőgát) lett kialakítva, viszont a "Schnürle" elrendezésű átömlő csatornák huroköblítése biztosítja a munkavégzési ütemek megbízhatóságát. Ezen tulajdonságok, valamint az hengerfej egyszerű égéstér kialakítása, tovább javítja a sűrítési arányt illetve az adott köbtartalomból kihozható teljesítményt.

A méretek: furata 52 mm, a lökete 58 mm, és így lökettérfogata 123 cm3. A modelltől és évjárattól függő teljesítmény 4,75-6,5 LE között volt. A motor öntöttvas hengert és alumínium hengerfejet kapott, egy blokkban a 3 v. 4 fokozatú sebességváltóval. A főtengelyen feszültség-szabályzóval ellátott 6-voltos dinamó kapott helyet, a keverék ellátást egy egytorkú porlasztó biztosította, egy úszóház és egy tűszelep segítségével.

DKW 2 ütemű motor és váltó

Mind a főtengely és a váltómű, mind a sebességváltó és a hátsó kerék fogaskerekei között görgős láncok biztosítják a kapcsolatot. Az erőátvitel a hajtómű-kialakításától függően három vagy négy fokozatú. A váltómechanizmus léptetővillás elrendezésű. A kétütemű motor kenését a benzin-olaj keverék biztosította, a keverési arány olaj-benzin 1:25-1:40. A maximális sebesség típustól függően 75 és 90 km/h között volt.

VeteranBanner2012b.jpg

Típustörténet

Const1.gif Az RT 125-tól 1939-ben DKW bevezetni, abban az időben a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója. A motorkerékpár alapul RT 100 -tól 1934. Ez is, mint RT 2 ½ hp ismert gép volt érzés a 100 cc osztály, mert volt egy kick starter, három kézzel tolódott fogaskerekek, vezérlők és kijött nélkül az akkori szokásos e osztályú motorok pedálok, így ez egy "igazi" motorkerékpár és az ára csak 345 birodalmi

Végső polgári fejlődés előtt a második világháború 1939-ben, az RT 125 került bevezetésre. A legfontosabb újítás volt, elsősorban a nagyobb, teljesen új motor az újonnan létrehozott 125-cc kategóriában. Volt egy dinamó akkumulátorral gyújtás és hozzájárult 4,75 LE, elég a maximális sebesség 80 km / h. A motorkerékpár alkalmazott átlagosan 2,5 l/100 km és a költségek 425 birodalmi (akkor a havi bruttó fizetése egy általános iskolai tanár), utasülés és sebességmérő is rendelkezésre álltak. A motor volt, csak fekete, és most felszerelt 3 sebességes pedál és kézi tengelykapcsoló és megmérjük mintegy 70 kilogramm üres. A motor ezután jobb, hogy sok konkurens modellek teljesítménye, de olcsóbb. V megkóstolta az 1939-es bemutatott NSU 125 ZDB - motorteljesítménye a 122 cc elmozdulás és 4 LE, végsebessége 70 km / h - 5 Reichsmark több, mint az RT 125. Ebben a technikai megközelítés az oka a sok éves folytatódott sikere RT 125, mert ez a gép volt az alapja egy új kezdet után, a második világháború, mind a fő gyár Zschopau ( Szászország ), és a gyár az ingolstadti ( Bajorország ) és volt valami a " népszerű motorkerékpár ", amely így sok és amelyhez bármikor hivatkozhat. Ez egyesítette a közgazdaságtan egy könnyű motorkerékpár , 100 cc a teljesítménye egy 200 köbcentis motorral, és volt (ez idő szerint) meglehetősen sportos kis hétköznapi gép.

DKW RT 100 (2 ½ PS) DKW RT 100 (3 PS) DKW RT 125 DKW RT 125-1
Bauzeit 1934–1936 1936–1940 1939–1941 1943–1944
Stückzahl 10.000 61.850 21.000 12.000
Leistung 2,5 PS 3 PS 4,75 PS 4,75 PS
Höchstgeschwindigkeit 60 km/h 65 km/h 80 km/h 80 km/h
IFA DKW RT 125 IFA RT 125/1 MZ (RT) 125/2 MZ (RT) 125/3 MZ (RT) 125/4
Bauzeit 1949–1954 1954–1956 1956–1959 1959–1962 1964–1965
Stückzahl 30.199 33.148 55.424 143.035 4904
Leistung 4,75 PS 5,5 PS 6 PS 6,5 PS 6,5 PS
Leergewicht 78 kg 85 kg 90 kg 109 kg 109 kg
Höchstgeschwindigkeit 75 km/h 80 km/h 80 km/h 85 km/h 85 km/h
Preis in Mark 1680 1765 1830 1875 --
DKW RT 125 W DKW RT 125/2 DKW RT 125/2 H
Bauzeit 1949–1952 1952–1956 1954–1957
Stückzahl 55.639 50.029 28.349
Leistung 4,75 PS 5,7 PS 6,5 PS
Höchstgeschwindigkeit 75 km/h 80 km/h 84 km/h
Preis in DM 945–980 1045–1095 1175–1225

Kortársak

  • Elődje a DKW RT 100
DKW 100 - 1938
  • Hasonló konstrukció NSU Fox (4 ütemű)
NSU Fox - 1954
  • Utódok az RT 125 után
MZ RT 125/3
  • MZ ES 125/150 típusok
MZ ES 150
  • Utángyártások
    • Moskva M1-A
    • MZ (IFA)RT 125
    • Yamaha YA-1
    • Sokół 125
    • BSA Bantam
    • Harley Davidson Hummer
    • Royal Enfield WDRE
    • Honda CUB (Kreidler 50 után-4ütemű)

Galéria

VeteranBanner2012b.jpg

Források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz DKW RT 125 témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg