MZ | | MZ Motorrad- und Zweiradwerk GmbH | Alapítva | 1952 (1906) | Alapító | Jørgen Skafte Rasmussen | Megszűnt | 2008 | Székhely | Zschopau, Németország |
Veterán MZ márkatörténet
Az MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW.
A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.
1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.
Idővonal - DKW & MZ motorok
- 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres vászon Zschopauban
- 1917 feltalálta a Dampf-Kraft-Wagen (DKW) (német gőzhajtású autó) is ismert a védjegy DKW
- 1920 motor támogatott kerékpár .
- 1923-ben átnevezték DKW
- 1927 kezdte versenyzésből
- 1928 DKW átveszi az Audi gyár Zwickau
- 1929 60000 motorkerékpárok elhagyja a Zschopau gyár, és DKW a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon
- 1931 előterjeszti DKW kisautók
- 1932 A Auto Union -ben alakult, létre Audi, Horch , Wanderer és DKW.
- 1939 kifejlesztette a RT 125
- 1948-ben átnevezték IFA (egy állami tulajdonú vállalat GDR )
- 1950 Az Zschopau alkotások gyártani kezdi az RT 125 modell alakult a háború előtt, alatt védjegy IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau). Ez a modell vált szabadalmi szabad a háború után részeként jóvátétel [ 1 ] , és fejlesztette tovább Britanniában ( BSA Bantam ), USA ( Harley-Davidson Hummer ), Oroszország ( M-1A Moskva ), Japán, Olaszország és Nyugat-Németországban.
- 1952-ben a BK350 jelenik meg, az első két-ütemű tengely meghajtó.
- 1956 A munkálatok most hívott VEB Motorradwerk Zschopau , vagy MZ röviden.
- 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát.
- 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport
- 1972 MZ átveszi gyártásával oldalkocsival származó Stoye.
- 1983-ban a 2000000. Motorkerékpár lepereg a szállítószalag, ezúttal egy MZ ETZ 250. A tárcsafékek és 12-voltos elektromos az MZ elérte a modern standard motorkerékpár design.
- 1989 MZ megszűnik gyártása oldalkocsihoz.
- 1990 MZ privatizálnak, december 18-án.
- 1993 MZ alá megy csődtömeggondnokság és ETZ szabadalom eladta a török vállalkozás Kanuni amely továbbra termelő modellek 251 és 301. A Muž cég van kialakítva a többitől.
- 1996 Muž vette a malajziai Corporation Hong Leong Group
- 1999-ben az u végül kikerült a név MUZ.
- 2008 június 9-én, Motor Cycle News számolt be, hogy MZ hogy megszűnik műveletek 2008 végén, mert a cég malajziai támogatókat visszavonta pénzügyi támogatást év után folyamatos veszteségeket.
- 2008 december 12-én, az MZ Zschopauban berekesztik. [ 2 ] így megállt a motorkerékpár-gyártás, hogy tartott 88 évig ugyanabban a városban. A régi "kelet-német" gyár lett night club, az úgynevezett MZWerk. [ 3 ]
- 2009 Korábbi GP csillagok Ralf Waldmann és Martin Wimmer megvásárolható MZ motorkerékpár márka. Az üzlet ment keresztül március 23-án 2009 jelentett négy vagy öt millió eurót. A készpénzes jelenleg kiszerelt a Hong Leong Group . Az új testület áll Ralph Waldmann, Martin Wimmer, Dr Martin Hager, Helmut Lichtenberg és Otto Elbers. Wimmer veszi át a szerepét MZ ügyvezető igazgatója azonnali hatállyal. Vannak olyan pletykák, hogy a cég fog termelni a 600 cc országúti kerékpár alapul Moto2 GP projekt számára. [ 4 ] [ 5 ]
A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott
Gyártörténet (provizor)
Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások
|