Triumph

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 21., 10:12-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Triumph
Logo triumph.jpg
Triumph Covetry, UK
Alapítva1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
AlapítóSiegfried Bettmann
Megszűnt1984
SzékhelyCoventry, Anglia
Jelmondat-
Kulcsemberek-
A(z) Triumph weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Triumph márkatörténet

Pre-1940 Triumph Motor Club Oldtimers Pre-1940

Az angliai Triumph

1907-1914-Triumph-Script.jpg

1887-től kerékpárt, 1902-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol Triumph, bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a Standard vásárolta meg.

A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a Triumph TR-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.

A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a BMW birtokolja.

German Triumph (TWN)

A Triumph TWN története

Twn triumph logo.gif
A Németországban született Siegfried Bettmann, 1886-ban megalapította a Triumph gyárat az angliai Coventry városában, ahol kerékpárokat épített. Egy évtizeddel később szülővárosában, Nürnbergben is építtetett egy Triumph gyártóüzemet. Az angliai gyár az első motorkerékpárokat 1902-ben, a német gyár 1903-ban szerelte össze.

A német gyár az angol gyártmányokkal azonos motorokra alapítva építette modelljeit, 1929-ig, azokhoz nagyon nagyon hasonlóan, mikor is a gazdasági és politikai légkör Németországban megváltozván, a -TWN- kénytelen áttérni a hazai alkatrészek felhasználására. Későbbi modellejei, a MAG és Sachs motorokon alapultak.

A két világháború közötti időszakban olyan mértékű jogvita alakul ki a "Triumph UK"-val, minek nyomán néhány német modellt Orial márkajelzéssel bocsátanak ki, de miután egy francia cég is panaszt emel, a vállalat a -TWN - (Triumph Werke Nürnberg) márkanévre váltott.

A "WWII" hatásaira, a gyár összeolvadt a Adler céggel (1956-ban), és a német Triumph motorkerékpárok gyártása megszünt.

A TWN motorkerékpárokat innen, külön oldalon részletezzük a későbbiekben. (a szerk. megjegyzése)

Veterán Triumph autók

Triumphcar-logo.jpgTriumph 10/20 Triumph 10-20 01.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek

II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek

Emb stag.jpgTriumph Stag Triumph stag 03.jpg
TriumphGlobev1.png

Triumph motorok

Tisztelt Látogató! A Triumph veteránautó szekciójában, bár nem szorosan tartozik ide, de kedvcsinálóként megemlítjük a cég által gyártott számos motorkerékpár modellt is. Részletesebben a veterán motorkerékpárok között találhatunk majd rájuk a Veterán Park oldalain.

TRmotorlogo.jpgTiger 80 (1937) Tiger80 1937 01.jpg

HISTORY OF TRIUMPH PRODUCTION 1937-83 Triumph Motorcycles MODEL-BY-MODEL:

  • 1937-40..........Tiger 70 (249cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 80 (349cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 90 (497cc OHV single)
  • 1937-40..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1938-40..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1940-45..........World War 2 halts civilian production
  • 1946-58..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1946-59..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1949-58..........TR5 Trophy (498cc OHV twin)
  • 1950-66..........6T Thunderbird (649cc OHV twin)
  • 1954-61..........T110 Tiger (649cc OHV twin)
  • 1954-68..........Tiger Cub (200cc OHV single)
  • 1956-70..........TR6R/C Trophy (649cc OHV twin)
  • 1957-66..........3TA/Twenty One (348cc OHV twin)
  • 1957-66..........5TA (490cc OHV twin)
  • 1959...............T100 Tiger (490cc OHV twin)
  • 1959...............T120 Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960...............TR7A/B Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1961-72..........T120C/R Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960-61..........T100A Tiger (490cc OHV twin)
  • 1962-65..........T100SS Tiger (490cc OHV twin)
  • 1963-69..........T90 Tiger (348cc OHV twin)
  • 1966-67..........TT Special (649cc OHV, 2 carbs, racer)
  • 1966-74..........T100R Daytona (490cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1969-74..........T150/V Trident (740cc OHV triple)
  • 1970...............T120RT Bonneville (750cc OHV twin, US only)
  • 1971-72..........T120RV Bonneville (649cc OHV twin, 5 speed)
  • 1971-72..........TR6R/RV Tiger (649cc OHV twin)
Triumph logo.jpg


  • 1973-83..........TR7RV Tiger 750 (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973-83..........T140RV/E Bonneville (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973...............X75 Hurricane (740cc OHV triple)
  • 1975...............T160 Trident (740cc OHV triple, elec start)
  • 1977...............T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV twin)
  • 1979...............T140D Bonneville Special (744cc OHV twin)
  • 1981...............T140LE Bonneville Royal Wedding (744cc twin)
  • 1982...............T140 TSX factory custom (744cc OHV twin)
  • 1982...............T140 TSS (744cc 8-valve twin)

CONVERSIONS TO UNIT CONSTRUCTION:

  • 350 twin.........First year of Unit Construction: 1957
  • 500 twin.........First year of Unit Construction: 1959
  • 650 twin.........First year of Unit Construction: 1963
Triumph logo.jpgBonneville TrBonneville01.jpg

(A Triumph márka/illetve kapcsolódó jogok jelenleg a BMW tulajdonában állnak.)

Kapcsolódó Triumph hivatkozások

VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg