NSU
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = NSU (NSU Motorenwerke) | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1901 (1873) | alapító = | megszűnt = 1977 | székhely = | je…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. június 3., 16:37-kori változata
NSU (NSU Motorenwerke) | |
Alapítva | 1901 (1873) |
Megszűnt | 1977 |
Tartalomjegyzék |
Veterán NSU márkatörténet
Az 1873-tól szövőgépeket gyártó NSU kerekes karrierje bicikligyártással kezdődött, 1901-ben jelent meg az első motorkerékpár majd négy évvel később az első autó.
Az I. világháború után ugyan sikeresen értékesítette négyhengeres autómodelljeit a cég, ám a gazdasági világválság jelentős keresletcsökkenést okozott, így 1929-ben az NSU beszüntette saját tervezésű autóinak gyártását, ugyanakkor a FIAT-al kötött együttműködési megállapodás eredményeként Fiatokat gyártott és NSU-Fiatként hozott forgalomba. Az együttműködés azonban 3 év után, 1932-ben megszakadt.
A gazdasági élénkülés hatására az NSU megbízta Ferdinand Porsche-t, hogy tervezzen számára egy olcsó autót, ám a motoreladások olyannyira felfutottak, hogy végül leállították a terveket.
1957-ben az NSU ismét visszatért az autóiparba, ekkor jelent meg az NSU Prinz, mely 1973-ig – több modellfrissítést végrehajtva - volt gyártásban. Az NSU azonban leginkább a Wankler-motorról híres, melyet elsőként 1964-ben alkalmaztak a NSU Wankel Spyderben, majd kicsit később a ma már sokak által ismert NSU Ro80-ban. Sima járása és egyenletes teljesítményleadása népszerűvé tette a megoldást, ám számos technikai részletet az NSU nem tudott megoldani (később a technológiát licencelő Mazda igen). Így még a garanciális időszakban tömegesen érkeztek vissza a Wankel-motorral szerelt modellek. Az NSU-t 1969-ben az Volkswagen csoport vásárolta fel, a gyár nimbusza azonban addigra már olyannyira megkopott, hogy pár évvel később be is szüntették a márka gyártását.
Veterán NSU autók
- NSU Belgian Pipe (n.a.-n.a.)
- NSU 6_/10 (n.a.-n.a.)
- NSU 15/24 (n.a.-n.a.)
- NSU Prinz (1958-1960)
- NSU Prinz II (1959-1960)
- NSU Prinz 30 E (1959-1962)
- NSU Prinz III (1960-1962)
- NSU Prinz 4 (1961-1973)
- NSU Sport-Prinz Bertone (1959-1962)
- NSU Sport-Prinz (1960-1967)
- NSU Wankel-Spider (1964-1967)
- NSU Prinz 1000 (1964-1967)
- NSU 1000 (1967-1972)
- NSU 1000 TT (1965-1967)
- NSU TT (1967-1972)
- NSU TTS (1967-1971)
- NSU Typ 110 (1965-1967)
- NSU Typ 110 S ( C ) (1966-1967)
- NSU 1200 C (1967-1973)
- NSU Ro 80 (1967-1969)
- NSU Ro 80 /Audi /(1969-1977)
Veterán NSU motorok
- NSU 8 PS (1914-1921)
- NSU 501 T (1927-1929)
- NSU 251 T (1928-1929)
- NSU 201 TS (1930-1934)
- NSU 301 T (1929-1930)
- NSU 351 TS (1930-1933)
- NSU 501 TS (1930-1936)
- NSU 601 TS (1930-1939)
- NSU 500 SS (1931-1934)
- NSU 351 S/ 351 OS (1932-1935)
- NSU 351 OSL (1934-1940)
- NSU 501 OSL (1935-1939)
- NSU 201 S/201 OS (1933-1935)
- NSU 201 OSL (1936-1939)
- NSU 251 OSL (1933-1940)
- NSU 351 OT (1936-1939)
- NSU 601 OSL (1936-1941)
- NSU Motosulm (1931-1935)
- NSU 201 ZD Pony Block (1935-1937)
- NSU 201 ZDB (1938-1940)
- NSU Pony 100 (1937-1940)
- NSU Quick (1936-1940)
- NSU Quick (1945-1953)
- NSU 125 ZDB (1947-1951)
- NSU Fox Zweitakt (1951-1954)
- NSU Lux (1951-1954)
- NSU Superlux (1954-1956)
- NSU Quick 50 (1962-1956)
- NSU 251 OSL (1947-1952)
- NSU Konsul I (1951-1953)
- NSU Konsul II (1951-1954)
- NSU Fox Viertakt (1949-1954)
- NSU Superfox (1955-1957)
- NSU Maxi (1957-1964)
- NSU Max (1951-1956)
- NSU Supermax (1956-1963)