Dacia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Dacia modellek: logo történet kép)
(Veterán Dacia modellek: foto)
34. sor: 34. sor:
* [[Dacia 1310|Dacia Sport 1310 coupe]] (1983–1992)
* [[Dacia 1310|Dacia Sport 1310 coupe]] (1983–1992)
* [[Dacia D6]] (1974–1977)
* [[Dacia D6]] (1974–1977)
 +
[[Fájl:Dacia-1100-versus-renault-8.jpg|640px|center]]
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==

A lap 2016. február 1., 10:54-kori változata

Dacia
Dacia-logo.gif
Automobile Dacia S.A.
Alapítva1966
SzékhelyRománia, Argeș megye, Mioveni
JelmondatPe drumul cel bun (Pályán)
A(z) Dacia weboldala


Veterán Dacia márkatörténet

A Dacia egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő Dacia 1100 volt. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt.

A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.


Veterán Dacia modellek

20120420-dacia-logo.jpg

Dacia-1100-versus-renault-8.jpg

Kapcsolódó források, hivatkozások