Dacia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Dacia | logo = | képméret = | képaláírás = | alapítva = 1966 | alapító = | megszűnt = | székhely = Románia, Argeș megye, Mioveni | jelm…”)
(fejléc)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Dacia
| név = Dacia
-
| logo =  
+
| logo = Dacia-logo.gif
| képméret =  
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Automobile Dacia S.A.
| alapítva = 1966
| alapítva = 1966
| alapító =  
| alapító =  

A lap 2016. február 1., 10:51-kori változata

Dacia
Dacia-logo.gif
Automobile Dacia S.A.
Alapítva1966
SzékhelyRománia, Argeș megye, Mioveni
JelmondatPe drumul cel bun (Pályán)
A(z) Dacia weboldala


Veterán Dacia márkatörténet

A Dacia egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő Dacia 1100 volt. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt.

A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.


Veterán Dacia modellek


Kapcsolódó források, hivatkozások