Jeep CJ-5
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 | kép = CJ5.jpg | képméret = | képaláírás = | gyártó = Willys-Overland / Jeep | gyártás helye = | év = 1954-1…”) |
|||
34. sor: | 34. sor: | ||
== Willys CJ-5 / Jeep CJ- 5 típusleírás == | == Willys CJ-5 / Jeep CJ- 5 típusleírás == | ||
- | A Willys CJ-5 (1964 után Jeep CJ-5 ) elkészültét befolyásolta az új vállalati tulajdonos [[Kaiser]], és a koreai háborús M38 Jeep is. A cél, a CJ-3B lecserélése volt, bár ez a modell továbbra is a gyártásban maradt. A CJ-5 megismételte elődje sikerét, mivel a folyamatos termelés három évtizede alatt vele párhuzamosan három újabb modell jelent meg. ([[Jeep CJ-6]], [[Jeep CJ-7]], [[Jeep CJ-8]]) A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték. | + | A Willys CJ-5 (1964 után Jeep CJ-5 ) elkészültét befolyásolta az új vállalati tulajdonos [[Kaiser]], és a koreai háborús M38 Jeep is. A cél, a CJ-3B lecserélése volt, bár ez a modell továbbra is a gyártásban maradt. A CJ-5 megismételte elődje sikerét, mivel a folyamatos termelés három évtizede alatt vele párhuzamosan három újabb modell jelent meg. ([[Jeep CJ-6]], [[Jeep CJ-7]], [[Jeep CJ-8]]) |
+ | |||
+ | A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték. | ||
+ | |||
1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték. | 1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték. | ||
- | 1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. | + | |
- | + | 1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az [[American Motors]]-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben. | |
+ | |||
Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben. | Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben. | ||
+ | |||
1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél változott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre. | 1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél változott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre. | ||
+ | |||
+ | Összesen 603 303 CJ-5-ös gyártottak 1954-től 1983-ig. | ||
== Veterán Jeep Willys MD / M38A1 tapasztalatok, típushibák == | == Veterán Jeep Willys MD / M38A1 tapasztalatok, típushibák == |
A lap 2015. április 12., 10:09-kori változata
Willys CJ-5 / Jeep CJ-5 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Willys-Overland / Jeep |
Gyártás éve | 1954-1983 |
Darabszám | 603 303 |
Modellvariánsok | DJ5 |
Kategória | terepjáró |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3510 mm |
Szélesség | 1740 mm |
Magasság | 1720 mm |
Tömeg | 1209 kg |
Tengelytáv | 2057 mm (1954-1971) 2121 mm (1972-1983) |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 42 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 2199 cm3 |
Felépítés | 4 hengeres soros |
Váltó | 3 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 51 hp (38 kW) (4000/min) |
Max. nyomaték | 142 Nm (2000/min) |
Max. sebesség | kb. 97 km/h |
Tartalomjegyzék |
Willys CJ-5 / Jeep CJ- 5 típusleírás
A Willys CJ-5 (1964 után Jeep CJ-5 ) elkészültét befolyásolta az új vállalati tulajdonos Kaiser, és a koreai háborús M38 Jeep is. A cél, a CJ-3B lecserélése volt, bár ez a modell továbbra is a gyártásban maradt. A CJ-5 megismételte elődje sikerét, mivel a folyamatos termelés három évtizede alatt vele párhuzamosan három újabb modell jelent meg. (Jeep CJ-6, Jeep CJ-7, Jeep CJ-8)
A sok változás ebben a kivételesen hosszú gyártási szériában (pl az üzemanyagtartály helye (1971), az alváz hossza és szélessége (1976)) azt eredményezte, hogy kevés az alkatrészek közötti hasonlóság a korai és késői modelleknél, bár ugyanazt a modellek nevet viselték.
1961-től 1965-ig a CJ-5 és CJ-6 típusokat a brit Perkins 3,15 L Diesel I4 (62 LE (46 kW) 3000 fordulat) motorokkal is szerelték.
1965-ben, Kaiser megvette a jogot a Buick 3,7 L V6 Dauntless (Rettenthetetlen) motorjára így a CJ-5 és CJ-6 új 155 LE motor kapott a meglevő négyhengeres Willys Hurricane motor mellé az 1971-es modellévig. Az oldalsó helyzetjelző lámpák 1969-ben jelentek meg. A céget 1970-ben eladták az American Motors-nak (AMC). A "Trac-Lok" önzáró differenciálmű lépett a "Powr-Lok" helyébe 1971-ben.
Saját American Motors motorokat 1972-ben kezdték használni. Ekkor cserélték le a korábbi Hurricane (hurrikán) motorokat az AMC 3,8 L-es motorjaira (kivéve Kalifornia). Opcionálisan rendelhető motor volt a 4,2 L (standard Kaliforniában). Mindkét motor Carter YF karburátorral volt szerelve. Szintén 1972-ben, AMC 5,0 L V8-as motor elérhetővé vált, amely megjavítva a teljesítmény-tömeg arányt, a járművet V8 muscle car-rá tette. Az új motorok miatt, a sárvédők és a motorháztető szélessége megnőtt 127 mm-rel és a tengelytávon is növeltek 76 mm-t 1972-ben.
1980 és 1983 között, a CJ-5 szériában GM Iron Duke I4 "Hurricane" motorral jött ki SR4 négy-sebességes manuális váltóval. A 4,2 L I6 maradt opcióként rendelhető, de a sebességváltó ezeknél a modelleknél változott a Tremec T-150 háromsebességesről a Tremec T-176 négysebességesre.
Összesen 603 303 CJ-5-ös gyártottak 1954-től 1983-ig.
Veterán Jeep Willys MD / M38A1 tapasztalatok, típushibák
Jeep Willys MD / M38A1 dokumentumok
Jeep Willys MD / M38A1 Referenciák, hivatkozások