DKW RT 125
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Ismertető: jav) |
(→Kortársak: tábla, fotok) |
||
108. sor: | 108. sor: | ||
==Kortársak== | ==Kortársak== | ||
- | * | + | {|align="center" |
+ | |-bgcolor="lightcyan" | ||
+ | | | ||
+ | * Elődje a DKW RT 100 | ||
+ | |[[Fájl:665_1286130651_DKW_RT_2.jpg|thumb|center|360px|DKW 100 - 1938]] | ||
+ | |-bgcolor="lightcyan" | ||
+ | | | ||
* Hasonló konstrukció NSU Fox | * Hasonló konstrukció NSU Fox | ||
- | * Utódok az RT 125 után MZ ES 125/150 típusok | + | |[[Fájl:NSU-FOX_1954_2.jpg|thumb|center|360px|NSU Fox - 1954]] |
+ | |-bgcolor="lightcyan" | ||
+ | | | ||
+ | * Utódok az RT 125 után | ||
+ | |[[Fájl:MZ125RT3.JPG|thumb|center|360px|MZ RT 125/3]] | ||
+ | |-bgcolor="lightcyan" | ||
+ | | | ||
+ | *MZ ES 125/150 típusok | ||
+ | |[[Fájl:08aes150.jpg|thumb|center|360px|MZ ES 150]] | ||
+ | |-bgcolor="lightcyan" | ||
+ | | | ||
* Utángyártások | * Utángyártások | ||
**Moskva M1-A | **Moskva M1-A | ||
119. sor: | 135. sor: | ||
**Harley Davidson Hummer | **Harley Davidson Hummer | ||
**Sokol | **Sokol | ||
+ | | | ||
+ | <gallery perrow="3" width="240px"> | ||
+ | Fájl:Moskva-M1-A-hiline.jpg|Moskva M1-A | ||
+ | Fájl:MZ125RT3.JPG|MZ (IFA) RT 125 | ||
+ | Fájl:1954-Yamaha-YA-1-Red-Dragonfly.jpg|Yamaha YA-1 Red DragonFly | ||
+ | Fájl:Sokół_125_motorcycle.jpg | ||
+ | Fájl:BSA-Bantam.jpg | ||
+ | Fájl:1956-harley-hummer-41-1024x504.jpg | ||
+ | Fájl:Royal_Enfield_WDRE_motorbike_2009.jpg | ||
+ | Fájl:-- | ||
+ | Fájl:-- | ||
+ | Fájl:- | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |} | ||
==Galéria== | ==Galéria== |
A lap 2013. február 14., 07:38-kori változata
IsmertetőAz RT 125 motorkerékpárokat 1939-1965 között különböző gyártók is készítették. Mintegy 450.000 db épült Németországban, így az RT 125 a legnagyobb számban gyártott német motorkerékpár. Az "RT" betűszó jelentése R(eich)T(yp)~országos típus szóösszetételből származik, míg a 125, a motor lökettérfogatára utal. A motorkerékpárt a DKW vezető tervezője Hermann Weber konstruálta. Az RT 125 volt a leginkább másolt motorkerékpár a világon, mivel a vonatkozó szabadalom a WWII-t követően megszűnt. Körülbelül ötmillió példányt gyártottak világszerte, illetve ha a Honda Super Cub mennyiségével számítjuk, mintegy 6 millió készült a világon. Technológia A kétütemű motor letisztult és egyszerű konstrukciója, jó hatásfokot és üzembiztonságot nyújtott a felhasználóknak. Minden RT 125-ös model léghűtéses egyhengeres - kétütemű motor, lapos dugattyúval (nincs terelőgát) lett kialakítva, viszont a "Schnürle" elrendezésű átömlő csatornák huroköblítése biztosítja a munkavégzési ütemek megbízhatóságát. Ezen tulajdonságok, valamint az hengerfej egyszerű égéstér kialakítása, tovább javítja a sűrítési arányt illetve az adott köbtartalomból kihozható teljesítményt. A méretek: furata 52 mm, a lökete 58 mm, és így lökettérfogata 123 cm3. A modelltől és évjárattól függő teljesítmény 4,75-6,5 LE között volt. A motor öntöttvas hengert és alumínium hengerfejet kapott, egy blokkban a 3 v. 4 fokozatú sebességváltóval. A főtengelyen feszültség-szabályzóval ellátott 6-voltos dinamó kapott helyet, a keverék ellátást egy egytorkú porlasztó biztosította, egy úszóház és egy tűszelep segítségével. Mind a főtengely és a váltómű, mind a sebességváltó és a hátsó kerék fogaskerekei között görgős láncok biztosítják a kapcsolatot. Az erőátvitel a hajtómű-kialakításától függően három vagy négy fokozatú. A váltómechanizmus léptetővillás elrendezésű. A kétütemű motor kenését a benzin-olaj keverék biztosította, a keverési arány olaj-benzin 1:25-1:40. A maximális sebesség típustól függően 75 és 90 km/h között volt. TípustörténetAz RT 125-tól 1939-ben DKW bevezetni, abban az időben a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója. A motorkerékpár alapul RT 100 -tól 1934. Ez is, mint RT 2 ½ hp ismert gép volt érzés a 100 cc osztály, mert volt egy kick starter, három kézzel tolódott fogaskerekek, vezérlők és kijött nélkül az akkori szokásos e osztályú motorok pedálok, így ez egy "igazi" motorkerékpár és az ára csak 345 birodalmi Végső polgári fejlődés előtt a második világháború 1939-ben, az RT 125 került bevezetésre. A legfontosabb újítás volt, elsősorban a nagyobb, teljesen új motor az újonnan létrehozott 125-cc kategóriában. Volt egy dinamó akkumulátorral gyújtás és hozzájárult 4,75 LE, elég a maximális sebesség 80 km / h. A motorkerékpár alkalmazott átlagosan 2,5 l/100 km és a költségek 425 birodalmi (akkor a havi bruttó fizetése egy általános iskolai tanár), utasülés és sebességmérő is rendelkezésre álltak. A motor volt, csak fekete, és most felszerelt 3 sebességes pedál és kézi tengelykapcsoló és megmérjük mintegy 70 kilogramm üres. A motor ezután jobb, hogy sok konkurens modellek teljesítménye, de olcsóbb. V megkóstolta az 1939-es bemutatott NSU 125 ZDB - motorteljesítménye a 122 cc elmozdulás és 4 LE, végsebessége 70 km / h - 5 Reichsmark több, mint az RT 125. Ebben a technikai megközelítés az oka a sok éves folytatódott sikere RT 125, mert ez a gép volt az alapja egy új kezdet után, a második világháború, mind a fő gyár Zschopau ( Szászország ), és a gyár az ingolstadti ( Bajorország ) és volt valami a " népszerű motorkerékpár ", amely így sok és amelyhez bármikor hivatkozhat. Ez egyesítette a közgazdaságtan egy könnyű motorkerékpár , 100 cc a teljesítménye egy 200 köbcentis motorral, és volt (ez idő szerint) meglehetősen sportos kis hétköznapi gép.
Kortársak
GalériaForrások, hivatkozások |