MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Idővonal - DKW & MZ motorok: foto) |
(→1946-2008 IFA, MZ: foto) |
||
67. sor: | 67. sor: | ||
==='''1946-2008 IFA, MZ'''=== | ==='''1946-2008 IFA, MZ'''=== | ||
- | + | [[Fájl:MZBK350.jpg|thumb|700px|center|'''MZ BK350 (IFA)''']] | |
- | [[Fájl: | + | |
- | + | ||
'''Motorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952)''' | '''Motorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952)''' | ||
80. sor: | 78. sor: | ||
A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban. | A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban. | ||
+ | [[Fájl:Under construction 59.gif|center|frame|'''Sorry!''']] | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
A lap 2013. február 10., 08:53-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. Idővonal - DKW & MZ motorok
A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott Márkatörténet1906-1946 Rasmussen & Ernst, DKW, Auto Union1906-ban a dán vállalkozó Jørgen Skafte Rasmussen megvásárolt egy használaton kívüli textiltermékek üzemet Zschopau-ban. Rasmussen és Ernst néven kezdetben háztartási-, és műhely berendezéseket, valamint autóalkatrészeket gyártották. 1912-től működött a vállalat keretében, a Zschopauer Maschinenfabrik JS Rasmussen. Ez volt a gyártóbázisa a DKW (Dampf Kraft Wagen>>gőz autó)gyárnak. 1920-ban kezdődött meg egy kissebb motorkerékpár típus fejlesztése, melyet 1922-ben kezdtek sorozatban gyártani a Zschopau-i üzemben. Az első motorkerékpár a "Reichsfahrtmodell" volt. A következő években Zschopauban, a világon elsőként, motorkerékpár gyártó-szerelő sorokat alakítottak ki. 1928-ban a DKW és az Audi Werke AG fuziója nyomán megerősödött vállalkozás beruházásában, 1929-ben Zwickauban felépült az új üzem. Az éves termelés tervezett volumene 60.000 db motorkerékpár, ami akkoriban a legnagyobb motorkerékpár-gyár a világon. 1932-ben az újonnan létrehozott DKW Auto Union termelési kapacitása volt a világon a legjelentősebb. A második világháború után a termelési létesítményeket, gépeket leszerelik és jóvátételként elszállítják a Szovjetunióba. A járműgyártás eszközök és nyersanyag hiányában leáll és egészen 1950-ig kétséges a termelés újraindítása. 1946-2008 IFA, MZMotorkerékpárok gyártása a második világháború után - IFA (1948-1952) Az akkori modern DKW üzem lebontották 1946-1947 teljes parancs a szovjet megszállás és a Izhevsk újjáépítették. Az RT 125 , a háború előtti fejlődés indult 1950-ben a márka autóipari szövetség (IFA) vissza a termelés Zschopau. Annak ellenére, hogy a nemzeti termelés cél 5000 összesen csupán 1700 RT 125 elkészültek. Hiány anyag volt a teljesítését a terv, hogy nem. 1951-ben az első mobil modell oldalkocsis motorkerékpár tűnt összeegyeztethetőnek 350-cc - Kétütemű - boxer motor és a tengely meghajtó , az IFA BK 350 . Tömeggyártása BK azonban futott 1953-ig. 1952-től VEB Motorradwerk Zschopau A motorkerékpár az üzleti óta működik 1952-ben VEB motorkerékpár Zschopau (MZ). Kezdve 1956-ban, meleg, kezdve kerülnek a piacra januárban, RT 125/2, Az összes modell már MZ. 1956 decemberében jött az MZ ES 250 , ugyanabban a hónapban az MZ ES 175 és a BK 350 jött nagyobb teljesítményt és jobb zajszigetelés mint MZ BK 350 a kereskedelemben. A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban. Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |