MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztés, ábrák) |
(→Idővonal - DKW & MZ motorok: szerkeszt) |
||
24. sor: | 24. sor: | ||
==='''Idővonal - DKW & MZ motorok'''=== | ==='''Idővonal - DKW & MZ motorok'''=== | ||
- | * 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres | + | * 1906 Jørgen Skafte Rasmussen (Dánia) vásárolt egy üres textilüzemet Zschopauban. |
- | * 1917 | + | * 1917 Kifejlesztette a Dampf-Kraft-Wagen-t (-DKW-, gőzhajtású autó) innen ismert a DKW márka. |
- | * 1920 | + | * 1920 az első motoros kerékpár konstrukció. |
- | * 1923-ben átnevezték DKW | + | * 1923-ben átnevezték a JS Rasmussen vállalkozást a DKW névre. |
- | * 1927 | + | * 1927 a DKW benevez a motorsportba. |
- | * 1928 DKW átveszi | + | * 1928 a DKW-t átveszi a Zwickaui Audi gyár. |
- | * 1929 60000 | + | * 1929 évente 60000 motorkerékpár hagyja el a Zschopau-i gyárat, és DKW lesz a legnagyobb motorkerékpár-gyártó a világon. |
- | * 1931 | + | * 1931 előterjesztik DKW kisautók tervezetét. |
- | * 1932 A Auto Union | + | * 1932 A Auto Union megalakul, az Audi, a Horch, a Wanderer és a DKW márkák összefogásával. |
- | * 1939 | + | * 1939 kifejlesztik az RT 125 motorkerékpárt, melyet jóval a háború befejezte után kezdenek gyártani. |
- | * 1948 | + | * 1948 A cég új neve VEB IFA (állami tulajdonú vállalat GDR - Kelet-Németország) |
- | * 1950 | + | * 1950 Zschopauban gyártani kezdik az RT 125 (1939) modellt, IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau)védjegy alatt. Ennek a modellnek a szbadalmi oltalma, a háború után jóvátétel okán megszünt, és továbbfejlesztették Angliában (BSA Bantam), az USA-ban (Harley-Davidson Hummer), Oroszországban (M-1A Moskva), Japánban, Olaszországban és Nyugat-Németországban is. |
- | * 1952-ben a | + | * 1952-ben elkészül a BK-350, az első kétütemű-, boxermotoros-, kardántengely meghajtású típus. Ekkor jelenik meg az MZ elnevezés, de még nem kizárólagos jelleggel. |
- | * 1956 A | + | * 1956 A cégnév véglegesen =VEB Motorradwerk Zschopau=, vagy röviden =MZ=. |
* 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. | * 1962 A ES 125 / ES 150 elindul gyártás. Egészen a mai napig (2004) ez a legnagyobb épített német motorkerékpár. [ szerkesztés ] Ez volt az első motorkerékpár aszimmetrikus tompított fényszóró mintát. | ||
* 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport | * 1970-ben a milliomodik motor gördül le a futószalagról, az MZ ETS 250 Trophy Sport |
A lap 2013. február 10., 06:08-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott.1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet. Idővonal - DKW & MZ motorok
A Zschopau művek egyik legrégebbi motorkerékpár gyár a világon, termelő motorkerékpárok 1922 óta. A legismertebb modell volt a kétütemű 125/150 és 250 sorozat, a változatok ES, ETS, TS und ETZ. MZ egyike volt azon kevés gyártók készült motorkerékpárok oldalkocsival , de mielőtt 1972 oldalkocsival gyártott Márkatörténet1906-1946 Rasmussen & Ernst, DKW, Auto Union1906-ban a dán vállalkozó Jørgen Skafte Rasmussen megvásárolt egy használaton kívüli textiltermékek üzemet Zschopau-ban. Rasmussen és Ernst néven kezdetben háztartási-, és műhely berendezéseket, valamint autóalkatrészeket gyártották. 1912-től működött a vállalat keretében, a Zschopauer Maschinenfabrik JS Rasmussen. Ez volt a gyártóbázisa a DKW (Dampf Kraft Wagen>>gőz autó)gyárnak. 1920-ban kezdődött meg egy kissebb motorkerékpár típus fejlesztése, melyet 1922-ben kezdtek sorozatban gyártani a Zschopau-i üzemben. Az első motorkerékpár a "Reichsfahrtmodell" volt. A következő években Zschopauban, a világon elsőként, motorkerékpár gyártó-szerelő sorokat alakítottak ki. 1928-ban a DKW és az Audi Werke AG fuziója nyomán megerősödött vállalkozás beruházásában, 1929-ben Zwickauban felépült az új üzem. Az éves termelés tervezett volumene 60.000 db motorkerékpár, ami akkoriban a legnagyobb motorkerékpár-gyár a világon. 1932-ben az újonnan létrehozott DKW Auto Union termelési kapacitása volt a világon a legjelentősebb. A második világháború után a termelési létesítményeket, gépeket leszerelik és jóvátételként elszállítják a Szovjetunióba. A járműgyártás eszközök és nyersanyag hiányában leáll és egészen 1950-ig kétséges a termelés újraindítása. 1946-2008 IFA, MZ
Az akkori modern DKW üzem lebontották 1946-1947 teljes parancs a szovjet megszállás és a Izhevsk újjáépítették. Az RT 125 , a háború előtti fejlődés indult 1950-ben a márka autóipari szövetség (IFA) vissza a termelés Zschopau. Annak ellenére, hogy a nemzeti termelés cél 5000 összesen csupán 1700 RT 125 elkészültek. Hiány anyag volt a teljesítését a terv, hogy nem. 1951-ben az első mobil modell oldalkocsis motorkerékpár tűnt összeegyeztethetőnek 350-cc - Kétütemű - boxer motor és a tengely meghajtó , az IFA BK 350 . Tömeggyártása BK azonban futott 1953-ig. 1952-től VEB Motorradwerk Zschopau A motorkerékpár az üzleti óta működik 1952-ben VEB motorkerékpár Zschopau (MZ). Kezdve 1956-ban, meleg, kezdve kerülnek a piacra januárban, RT 125/2, Az összes modell már MZ. 1956 decemberében jött az MZ ES 250 , ugyanabban a hónapban az MZ ES 175 és a BK 350 jött nagyobb teljesítményt és jobb zajszigetelés mint MZ BK 350 a kereskedelemben. A sorozatgyártás RT elfogyott után 12 éves termelés a 1962. Voltak összesen 310.800 gyártott MZ RT. A termelés az ES 125/150 megkezdte a 1962. A modell volt sajtolt fémlemez keret, könnyebb volt a gyártást a tömeges termelés, mint egy cső alakú keret. Együtt a származtatott sorokat ETS 125/150 és a TS 125/150 van, mintegy 900.000 gép a legtöbb beépített mai jelentése német motorkerékpár Ő volt az első motorkerékpár aszimmetrikus dip világban. Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |