MZ
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szöveg és image) |
a (→Kapcsolózó MZ források, hivatkozások: jav) |
||
52. sor: | 52. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolózó MZ források, hivatkozások == | == Kapcsolózó MZ források, hivatkozások == | ||
- | + | {{Commonscat|MZ}} | |
* [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary] | * [http://www.mzclubhungary.com/ MZ Club Hungary] | ||
* [http://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorrad-_und_Zweiradwerk_GmbH Az angol Wikipédia cikke az MZ-ről] | * [http://en.wikipedia.org/wiki/MZ_Motorrad-_und_Zweiradwerk_GmbH Az angol Wikipédia cikke az MZ-ről] |
A lap 2013. február 9., 16:36-kori változata
Veterán MZ márkatörténetAz MZ motorgyár története egészen 1906-ig nyúlik vissza, egy dán származású mérnök, Jørgen Skafte Rasmussen ekkor vásárolt meg egy Zschopau mellett található ruhagyárat, hogy ott gőzkazán szerelvényeket gyártson. A történet itt tulajdonképpen összeér a DKW történetével, hiszen a gyár a világháború alatt gőzgépeket gyártott, majd 1919-ben elkészült a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya), egy kétütemű, gőzhajtású játékmotor. Ennek módosított változata egy motorkerékpárra is felkerült, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda), így indult el az MZ előfutára, a DKW. A motorgyár rendkívül dinamikusan fejlődött, a gazdasági válság idején azonban a DKW beleolvadt az Auto Unionba. A második világháború alatt a zschopau-i gyár motorkerékpárokat és stabil motorokat szállított a hadsereg számára. Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést, az Auto Union feloszlott. 1950-ben IFA név alatt – akkor már a Német Demokratikus Köztársaságban - indult újra a gyártás, a cég 1956-ban vette fel az MZ nevet.
Veterán MZ modellek
Kapcsolózó MZ források, hivatkozások |