Johann Puch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Életrajzi momentumok)
(Életrajzi momentumok: szerkesztés)
28. sor: 28. sor:
'''Tandem projekt'''
'''Tandem projekt'''
-
Ahhoz, hogy megértsük az ikerdugattyús elrendezés lényegét, menjünk vissza a 1912-be, amikor az olasz mérnök Alberto Garelli feltalálta ezt. Igen, A. Garelli, a "Garelli Motociclette"-nél épített egy 346cc motor, kifejezetten motorkerékpárok számára. Az elképzelés az volt, hogy ezzel a side-by-side megoldással felszámolja a 2 ütemű motorok gyengeségeit, és megnöveli hatásfokukat, nevezetesen a gyenge nyomatékleadást az alacsony-közepes fordulatszám tartományban.  
+
Ahhoz, hogy megértsük az ikerdugattyús elrendezés lényegét, menjünk vissza a 1912-be, amikor az olasz mérnök Alberto Garelli feltalálta ezt. Igen, A. Garelli, a "Garelli Motociclette"-nél épített egy 346cc motort, kifejezetten motorkerékpárok számára. Az elképzelés az volt, hogy ezzel a side-by-side megoldással felszámolja a 2 ütemű motorok gyengeségeit, és megnöveli hatásfokukat, nevezetesen a gyenge nyomatékleadást az alacsony-közepes fordulatszám tartományban.  
'''Puch Sidecar 1905-06'''
'''Puch Sidecar 1905-06'''
35. sor: 35. sor:
-
Johann Puch AG már működő több mint egy évtizede azon a ponton, gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett Johann Puch magát termelése motorkerékpárok és szélesebb körű gyártott termékek. Sajnos Johann dolgozott magát korai halál 1914-ben és az azt követő WW1, az osztrák cég nem volt a legjobb egészségnek örvend.
+
A Puch AG már több mint egy évtizede működött, és gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett úton. A motorkerékpárok és egyéb termékek egyre szélesebb körben terjedtek el, amihez a gyárnak és a fejlesztőknek is fel kellett venni a versenyt.  
-
A háború után egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino, elküldték a fő gyár Grazban a felszámolásról műveleteket, hanem letette a gyökerek és újra odaszánta a vállalat motorkerékpár-gyártás, alapuló javulás Garelli a design. Marcellino meg a dugattyúk tandem jobb hengeres töltő és egy hosszabb hatalom stroke. Puch még megnyerte a Német Grand Prix 1931-ben egy kettős feltöltésű prototípusával. A tandem elrendezés ezzel beírta magát a tecnika történetben és a Puch a 70-es évek végéig széles körben alkalmazta ezet a konstrukciót a "nagy" motorjain.
+
 
 +
Sajnos Johann Puch magánakis kíméletlen tempót diktált, ami 1914-ben korai halálához vezetett. A fejlesztés lelassult, az első világháború kitörése pedig további gátat szabott ennek az irányzatnak. A háborút követően az osztrák cég nem a legjobb egészségnek örvendett.
 +
 
 +
Az 1920-as években  egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino jelent meg a Puchnál, akit azért küldtek, hogy a a grazi gyár felszámolásról értesítse megbízóit, nemhogy tájékoztatta őket, hanem gyökeret eresztett a Puch-nál, és az újrainduló motorkerékpár gyártásban oszlopos szerepet vállat.
 +
 
 +
A Garelli motordesign alkalmazásával, nevezetesen a dugattyúk tandem elrendezésével és egy   hengeres feltöltő pumpa alkalmazásával (ladepumpe), Marcellino  egy nagyon nyomatékos, de rugalmas kétütemű motort fejlesztett ki.  
 +
 
 +
A Puch ezzel a kettős feltöltős ikerdugattyús prototípusával 1931-ben megnyerte a Német Grand Prix-t.  
 +
 
 +
A tandem elrendezés és a "lade pumpe" ezzel beírta magát a tecnika történetbe és a Puch a 70-es évek végéig széles körben alkalmazta ezt a konstrukciót a "nagy" motorjain.
== Fontosabb fejlesztései ==
== Fontosabb fejlesztései ==

A lap 2012. augusztus 24., 06:00-kori változata

Johann Puch
Johan-Puch1.jpeg
Johann Puch feltaláló, konstruktőr
Született1862. június 27. Szlovénia
Elhunyt1914. július 19. Horvátország
Kapcsolódó márkaPUCH
Híres munkákPuch művek megalapítása
Innovációgépjárműipari fejlesztés



Tartalomjegyzék

Rövid életrajz

Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - †1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott.

1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is.

1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.

Type VII. "Alpenwagen" - A császári udvar hétköznapi autója
1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.

Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.

Sok-sok sportsiker is kíséri a cég történetét, melyet ezek a műszaki újdonságok alapoztak meg.

Életrajzi momentumok

Tandem projekt

Ahhoz, hogy megértsük az ikerdugattyús elrendezés lényegét, menjünk vissza a 1912-be, amikor az olasz mérnök Alberto Garelli feltalálta ezt. Igen, A. Garelli, a "Garelli Motociclette"-nél épített egy 346cc motort, kifejezetten motorkerékpárok számára. Az elképzelés az volt, hogy ezzel a side-by-side megoldással felszámolja a 2 ütemű motorok gyengeségeit, és megnöveli hatásfokukat, nevezetesen a gyenge nyomatékleadást az alacsony-közepes fordulatszám tartományban.

Puch Sidecar 1905-06

J. Puch saját oldalkocsis motorján 1903


A Puch AG már több mint egy évtizede működött, és gyorsan halad a kerékpár gyártó által megkezdett úton. A motorkerékpárok és egyéb termékek egyre szélesebb körben terjedtek el, amihez a gyárnak és a fejlesztőknek is fel kellett venni a versenyt.

Sajnos Johann Puch magánakis kíméletlen tempót diktált, ami 1914-ben korai halálához vezetett. A fejlesztés lelassult, az első világháború kitörése pedig további gátat szabott ennek az irányzatnak. A háborút követően az osztrák cég nem a legjobb egészségnek örvendett.

Az 1920-as években egy másik olasz mérnök, Giovanni Marcellino jelent meg a Puchnál, akit azért küldtek, hogy a a grazi gyár felszámolásról értesítse megbízóit, nemhogy tájékoztatta őket, hanem gyökeret eresztett a Puch-nál, és az újrainduló motorkerékpár gyártásban oszlopos szerepet vállat.

A Garelli motordesign alkalmazásával, nevezetesen a dugattyúk tandem elrendezésével és egy hengeres feltöltő pumpa alkalmazásával (ladepumpe), Marcellino egy nagyon nyomatékos, de rugalmas kétütemű motort fejlesztett ki.

A Puch ezzel a kettős feltöltős ikerdugattyús prototípusával 1931-ben megnyerte a Német Grand Prix-t.

A tandem elrendezés és a "lade pumpe" ezzel beírta magát a tecnika történetbe és a Puch a 70-es évek végéig széles körben alkalmazta ezt a konstrukciót a "nagy" motorjain.

Fontosabb fejlesztései

A teljesség igénye nélkül néhány, Ausztriában bejegyzett "patent"

Fordítás alatt, lassan készül ____12.gif_____

Hivatkozásook

  1. J. Puch életrajz DE
  2. J. Puch életrajz EN
  3. J. Puch múzeum Graz, AT
  4. A Puch művek
  5. Puch aktualitások