Johann Puch
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Rövid életrajz: szerk.) |
a (szerkesztés, ábrák) |
||
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = Johann Puch | | név = Johann Puch | ||
| kép = Johan-Puch1.jpeg | | kép = Johan-Puch1.jpeg | ||
- | | képméret = | + | | képméret = 150px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Johann Puch feltaláló, konstruktőr |
- | | született = | + | | született = 1862. június 27. Szlovénia |
- | | elhunyt = | + | | elhunyt = 1914. július 19. Horvátország |
| kapcsolódó márka = PUCH | | kapcsolódó márka = PUCH | ||
| híres munkák = Puch művek megalapítása | | híres munkák = Puch művek megalapítása | ||
- | | innováció = | + | | innováció = gépjárműipari fejlesztés |
}} | }} | ||
== Rövid életrajz == | == Rövid életrajz == | ||
- | Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - | + | '''Johann Puch''' (1862 június 27. Szlovénia - †1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott. |
1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is. | 1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is. |
A lap 2012. augusztus 23., 20:24-kori változata
Tartalomjegyzék |
Rövid életrajz
Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - †1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott.
1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is.
1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.
1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.
Sok-sok sportsiker is kíséri a cég történetét, melyet ezek a műszaki újdonságok alapoztak meg.