Škoda S 110 R
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Sport, tuning, design: szövegszerk) |
a (→Sport, tuning, design) |
||
69. sor: | 69. sor: | ||
'''A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. | '''A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. | ||
- | + | ''' | |
- | Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát: | + | '''Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát: |
''' | ''' | ||
==='''Sport, race, rally'''=== | ==='''Sport, race, rally'''=== |
A lap 2012. augusztus 2., 06:48-kori változata
Škoda S 110 R | ||
| ||
Gyártási adatok | ||
Gyártó | Škoda | |
Gyártás helye | Mladá Boleslav, Csehország | |
Gyártás éve | 1970-1980 | |
Kategória | 4 üléses cupé | |
A(z) 110 R modell műszaki adatai | ||
Méret és tömegadatok | ||
Hossz | 4155 mm | |
Szélesség | 1620 mm | |
Magasság | 1340 mm | |
Tömeg | 880/1200 kg | |
Tengelytáv | 2400 mm | |
Üzemanyag | benzin | |
Üzemanyagtartály | 32 l | |
Teljesítmény | ||
Motor | 1107 cm³ | |
Felépítés | farmotor,hátsó hajtás RR | |
Váltó | kézi, 4 fokozat | |
Teljesítmény | 62 LE/4650 rpm | |
Max. nyomaték | 86.3 Nm/3500 rpm | |
Átlagfogyasztás | 8,5 liter/100 km | |
Gyorsulás | 18.5 sec. (0-100 km/h) | |
Max. sebesség | 145 km/h | |
Kapcsolódó modellek | ||
Škoda |
Tartalomjegyzék |
Veterán Škoda S 110 R típustörténet
A Škoda S 110 R típust gyakran a keleti tömb Porschéjaként emlegették, a kupé formátumú Škoda 1970-ben mutatkozott be. Motorja 62 lóerős teljesítményt biztosított, amivel a mindössze 880 kg-os autó elérte a 140 km/h-s sebességet.
A kupéból rally változat is készült, ez volt a Škoda 130RS. Az 1289 cm3-ra növelt motort alaposan felpiszkálták, így a 103 kW-os teljesítmény 220 km/h-val röpítette a könnyített karosszériát.
A 110 R alapjaira több prototípus is készült, ezek azonban soha nem kerültek a gyártósorokra.
Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak
Az S 110 R áttekintése képekben
Sport, tuning, design
A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát:
Sport, race, rally
Rengeteg, jól-rosszul sikerült változatot találhatunk, íme néhány sportos példány:
Színek, formák, elképzelések:
A kísérleti műhelyben felejtették
szerkeszt...skoda 1100 sport, hiányzik
Veterán Škoda S 110 R hivatkozások