Adler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
16. sor: | 16. sor: | ||
- | Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. | + | Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt. |
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|140px|left|''Adler Rennsport'']] | [[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|140px|left|''Adler Rennsport'']] |
A lap 2010. május 3., 12:15-kori változata
Adler | |
Alapítva | 1900 |
Megszűnt | 1957 |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.
Veterán Adler autók
MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL
Veterán Adler motorok
MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL
Kapcsolódó hivatkozások
Németországi Adler veterán klub