Pannónia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Pannónia modellek)
34. sor: 34. sor:
*  [[Pannónia T4]] (1960-1962)
*  [[Pannónia T4]] (1960-1962)
*  [[Pannónia T5]] (1964-1975)
*  [[Pannónia T5]] (1964-1975)
-
 
*  [[Pannónia T5 H]](1964-1975)
*  [[Pannónia T5 H]](1964-1975)
*  [[Pannónia T6]] (1964-1967)
*  [[Pannónia T6]] (1964-1967)
*  [[Pannónia T7]] (1964-1967)
*  [[Pannónia T7]] (1964-1967)
*  [[Pannónia T8]] (1964-1967)
*  [[Pannónia T8]] (1964-1967)
 +
*  [[Pannónia T9]] (1964-1967?)
*  [[Pannónia P10]] (1967-1973)
*  [[Pannónia P10]] (1967-1973)
*  [[Pannónia P10 H]] (1967-1973)
*  [[Pannónia P10 H]] (1967-1973)

A lap 2010. november 7., 15:01-kori változata

Pannónia
Pannónia-logó.gif
Alapítva1954
AlapítóCsepel Motorkerékpárgyár
Megszűnt1975
SzékhelyCsepel, Magyarország


Tartalomjegyzék

Veterán Pannónia márkatörténet

A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle (az elenevezés a motor elrendezésére utal - Teleszkóp elől, Lengővilla hátul).

A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten kaliforniai exportra készült.

A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. A Pannónia nem csak Magyarországon volt rendkívül népszerű, jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, sőt még Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.

Veterán Pannónia modellek

Pannónia videók


Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek