Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Honda motorok) |
|||
88. sor: | 88. sor: | ||
[[Kategória:Egyéb járműmárka]] | [[Kategória:Egyéb járműmárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Honda,oldtimer Honda"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Honda - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap 2010. augusztus 25., 08:10-kori változata
Honda | |
Alapítva | 1962 |
Alapító | Soichiro Honda |
Székhely | Minato, Tokió, Japán |
A(z) Honda weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Honda márkatörténet
Soichiro Honda legendás alakja az autóiparnak, a Honda alapítója. A céget sokáig egy személyben irányító férfi minőség iránti elkötelezettsége és autodidakta módon megszerzett mérnöki tudása számos anekdota forrása. Soichiro Hondát már nagyon fiatalon érdekelték az autók és a versenyzés, ám egy komoly baleset végett vetett versenyzői karrierjének, így autószerelő üzemet gründolt.
A II. világháború után Japánban – a szűkös erőforrásai okán - komoly problémát jelentett a tömegközlekedés. Honda ötlete az volt, hogy a hadsereg kiszolgált kéthengeres erőforrásait biciklikre szerelte. A megoldás bevált, a motoreladások – köszönhetően immár az első „teljes” értékű motor, a Honda Dream megjelenésének - rendkívüli ütemben nőttek.
A Honda – ekkor már komoly motorépítési tapasztalattal – azonban csak 1962-ben lépett be az autópiacra, ekkor mutatta be kisteherautóját és Honda S500 névre keresztelt sportautóját. Ezt követte a Honda S600, majd a Honda S800.
1972-ben jelent meg a mai napig húzómodellnek számító Civic, mely a világon elsőként alkalmazta a CVCC vezérlést, így könnyedén teljesítette az Amerikai Egyesült Államok két évvel később életbe lépő károsanyag-kibocsátási követelményrendszerét.
Soichiro Honda egy évvel később – részben az igazgatótanács nyomására – vonult vissza a cégvezetésétől, ám külső tanácsadóként továbbra is igényt tartottak rá. A Honda Accord, majd nem sokkal később a Honda CRX megszületése azonban már az új Honda-vezetésnek köszönhető.
Veterán Honda autók
- Honda S500 (1963-n.a.)
- Honda S600 (1964-1966)
- Honda S800 (1966-1968)
- Honda S800 (1966-1970)
- Honda N360 (1968-1973)
- Honda N600 (1968-1973)
- Honda Civic 1. gen (1973-1979)
- Honda Civic 2. gen (1980-1983)
- Honda Civic 3. gen (1980-1983)
- Honda Accord 1. gen (1976-1981)
- Honda Accord 1. gen (1976-1981)
Veterán Honda motorok
- Honda CB 92 (1960-1965)
- Honda CB 72 (1960-1966)
- Honda CB 77 (1962-1965)
- Honda SS 50 (1966-1976)
- Honda ST 50 Dax (1970-1973)
- Honda ST 70 Dax (1973-1980)
- Honda CB 125 S (1975-1979)
- Honda SL 125 (1970-1976)
- Honda XL 125 (1976-1979)
- Honda SL/XL 250 (1972-1978)
- Honda XL 250 S (1978-1982)
- Honda XL 500 S (1979-1982)
- Honda CB 125 (1970-1974)
- Honda CB 200 (1974-1976)
- Honda CB 250 K (1968-1973)
- Honda CB 250 G (1974-1977)
- Honda CB 250 T (1977-1978)
- Honda CB 250 N (1978-1984)
- Honda CB 450 K (1966-1968)
- Honda CB 450 K (1969-1974)
- Honda CL 450 (1968-1972)
- Honda CB 500 T (1974-1976)
- Honda CX 500 (1977-1983)
- Honda CB 350 F (1972-1974)
- Honda CB 400 F (1974-1977)
- Honda CB 500 F (1971-1977)
- Honda CB 550 F (1975-1978)
- Honda CB 550 F2/K (1977-1978)
- Honda CB 750 (1969-1978)
- Honda CB 900 F Bol d'Or (1978-1984)
- Honda CBX 1000 (1978-1981)
- Honda GI 1000 (1975-1980)
- Honda GL 1100 (1980-1983)
Kapcsolódó Honda webcímek