Mercedes-Benz

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó hivatkozások)
(Veterán Mercedes-Benz autók)
29. sor: 29. sor:
== Veterán Mercedes-Benz autók ==
== Veterán Mercedes-Benz autók ==
 +
 +
==== I. és II. világháború közötti oldtimer Mercedes-Benz modellek ====
* [[Mercedes-Benz K]] (1926-n.a.)
* [[Mercedes-Benz K]] (1926-n.a.)
50. sor: 52. sor:
* [[Mercedes-Benz 230 (W143)]] (1938-1943)
* [[Mercedes-Benz 230 (W143)]] (1938-1943)
* [[Mercedes-Benz 230 Cabrio B (W143)]] (1938-1943)
* [[Mercedes-Benz 230 Cabrio B (W143)]] (1938-1943)
 +
 +
==== II. világháború utáni oldtimer Mercedes-Benz modellek ====
 +
 +
* [[Mercedes-Benz 170 V (W 136 I)]] (1947-1950)
* [[Mercedes-Benz 170 V (W 136 I)]] (1947-1950)
* [[Mercedes-Benz 170 D (W 136 ID)]] (1949-1950)
* [[Mercedes-Benz 170 D (W 136 ID)]] (1949-1950)
274. sor: 280. sor:
* [[Mercedes-Benz 560 SE (W126 E56)]] (1985-1992)
* [[Mercedes-Benz 560 SE (W126 E56)]] (1985-1992)
* [[Mercedes-Benz 560 SEL (W126 E56)]] (1985-1992)
* [[Mercedes-Benz 560 SEL (W126 E56)]] (1985-1992)
-
 
-
 
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==

A lap 2010. július 13., 14:21-kori változata

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz logo.jpg
Alapítva1926
AlapítóBenz & Cie, Daimler Motoren Gesellschaft
SzékhelySuttgart, Némerország
KulcsemberekKarl Benz, Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, Emil Jellinek
A(z) Mercedes-Benz weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Mercedes-Benz márkanév 1926-ban jelent meg először, de a gyökerek egészen az autóipar kezdetéig nyúlnak vissza. A márkát birtokló anyacég, a Daimler-Benz AG a Karl Benz által alapított Benz & Cie, illetve a Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach által alapított Daimler Motoren Gesellschaft (DMG ) egyesüléséből jött létre.

A DMG fő fejlesztési irányainak meghatározásában kulcsszerepe volt Emil Jellineknek, aki az igazgatótanács tagjaként irányította Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach munkáját. A Mercedes – mely Jellinek lányának keresztneve volt - 1901-ben, egy új motor neveként jelent meg először a cégnél. A luxusautókat gyártó DMG-nek azonban a gazdasági válság idején nem ment valami jók, így 1924-ben egyesült a Benz-el, létrejött a Daimler-Benz cég, s vele együtt a Mercedes-Benz márka.

A már 20-as évek elején feltöltőt használó márka sportos modellekkel áll elő, melyek tervezése felett Ferdinand Porsche bábáskodott. A modellek sikeresek voltak ugyan, de a pénz a „konvencionálisabb” Mercedesek, például az 1931-ben bemutatkozó Mercedes-Benz 170 hozták.

1936-ban gördült ki a gyárból be a Mercesdes-Benz 260D, a világ első sorozatgyártású dízelautója. A praktikus autók mellett számos versenymodell is született, melyek kifejlesztésében nem kis szerepe volt Hitler német versenysportok iránti elkötelezettségének.

A II. világháború után a lebombázott gyárakba nagyon lassan tért vissza az élet, kezdetben kisteherautók készültek a korábbi 170V alapjait felhasználva, majd 1947-ben az autógyártás is beindult. 1954-ben visszatért a sportos vonal is, ekkor jelent meg a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL, melynek egy-egy darabja ma már dollármilliókért kel el az aukciókon.

A passzív biztonság úttörőjeként is számon tartott Mercedes számos újdonságot mutat be, ezek rendszerint a királykategóriának számító S-osztályban kapnak helyet, majd szépen lassan átszivárognak a kisebb modellekbe.


Veterán Mercedes-Benz autók

I. és II. világháború közötti oldtimer Mercedes-Benz modellek

II. világháború utáni oldtimer Mercedes-Benz modellek

Kapcsolódó hivatkozások